Onderweg naar de kust - Reisverslag uit Fortrose, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Onderweg naar de kust - Reisverslag uit Fortrose, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Onderweg naar de kust

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 December 2014 | Nieuw Zeeland, Fortrose

Wat een nacht weer, het stormde erover. Rond 03:00 ben ik eindelijk in slaap gevallen, ik had wel me wekker al om 08:30. We moesten rond 10:30 ons uit checken. We hadden gevraagd of we de auto mochten laten staan, dit was geen enkel probleem. We zijn de stad ingelopen, Janneke ging haar eigen ding doen en ik heb even met Paul zitten Skype. Daarna zijn we naar de auto gelopen en wouden we gaan lunchen, we hadden de spullen daar nog in de koelkast staan dus dachten vast dat het wel mocht...

We zaten snel wat te eten in de keuken toen de baas kwam, hij was er namelijk niet echt blij mee dat we in zijn keuken zaten we hadden er niet voor betaald... Ik snapte de beste meneer, maar ook niet helemaal...

Snel ons eten opgegeten en zijn we naar Bluff gereden. Hier scheen een mooie look out point te zijn, hahaha dit was een giller dit scheen met de auto te zijn en de laatste 5m moest je lopen. M niet een look out point wat ik verwacht had.

Daarna weer terug naar Invercargill om te kijken wat we willen. We zijn naar de I site gereden en hebben wat informatie gehaald over de kust lijn. We wouden stoppen bij verschillende plekken voor wandelingen maar ook kans op dolfijnen, pinguïns en zeeleeuwen te spotten.

We hadden besloten om nog wat rond te lopen in Invercargill en daarna onze tocht verder te gaan. We hebben nog wat rond gekeken in de mooie tuinen en zijn toen gaan rijden. Rond 17:15 stapten we de auto in opweg naar Fortrose. Hier moest een mooie camping zijn.

Die weg daar naar toe was erg mooi. We hadden besloten om nog 16km verder te rijden. Daar was het Waipapa point, hier zouden eventueel zeeleeuwen kunnen zijn... Daar waren we, een mooie vuurtoren maar helaas geen zeeleeuw te bekennen. We hadden besloten om hier te eten en later nog even te kijken.

Een paar uur laten liepen we weer naar het strand, yes er was een zeeleeuw wat een gigantisch ding zeg! Prachtig! Hij zat mooi te poseren dus heb mooie foto's kunnen maken, prachtig. Hij heeft een heel tijdje gezeten op het strand, wat hadden we toch een geluk zeg!

We zaten in dubio wat we gingen doen, terug 16 km rijden naar Fortrose? Of door rijden naar het volgende punt; Curio Bay. Besloten door te rijden, we waren niet van plan morgen ochtend vroeg weer naar Waipapa point te rijden. We reden die kant op vreselijk, we hadden een gravel weg, alleen maar steentjes! Harder als 30 gingen we zeker niet, en dit 15/16 km lang ha. Eenmaal aangekomen was het alweer 22:30. We hebben nog wat gelezen gepraat en zijn toen lekker gaan slapen.

We hadden de wekker om 07:00 gezet zodat we vroeg naar Curio Bay konden, er werd gezegd dat de pinguïns of in de ochtend of in de avond er waren... Afwachten dus

Liefs
Lisa

• 16 December 2014 - 09:50

Anne:

Heb je ecomare al gecontact voor een zomer baantje;)??