Curio bay - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Curio bay - Reisverslag uit Waikawa, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Curio bay

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waikawa

Daar gingen we wekker ging om 07:00 en hop richting (hopelijk) de pinguïns. Het was 10 min rijden vanaf waar we sliepen.

Eenmaal daar hebben we eerst heerlijk ontbeten, dit was zeker niet verkeerd. We zaten daar prachtig aan het water er stonden meerdere auto's. We liepen een rondje om te kijken naar pinguïns of dolfijnen, mmm helaas niks gespot. De zee was ook wel erg wild, zal het daar mee te maken hebben? Geen idee!

Daarna zijn we weer naar de auto gelopen en hebben we heerlijk daarvoor gezeten, niet veel later zagen we dolfijnen langs de kust!!! Geweldig, naja dichtbij ook niet echt maar we zagen ze wel! Prachtig. Zelfs van ver af zijn het prachtige beesten. Mensen gingen het water in, het scheen als je onder water schreeuwde of een geluid maakte dat ze dan op je af kwamen. Oké ik geloof alles dus dit was vast waar haha, toch? Geen idee ik heb het niet geprobeerd niemand ging het water in, het was nog erg koud... Daarna ging Janneke een rondje lopen dat was hier niet ver vanaf, ze was al snel weer terug weinig aan... (Ik had een voorgevoel daarom ging ik niet mee ha ha). Daarna hebben we lekker geluncht! Heerlijk.

Oké onze grootste angst was werkelijk heid.... We hadden maar een sleutel en ja die lag in de auto met alle deuren op slot... Oké en nu? Janneke liep naar het office gebouw om te vragen voor hulp en spullen... Ondertussen zag ik een paar mannen lopen ik heb ze met een lief glimlachen weten over te halen om ons te helpen ha, gelukkig! Het lukte dachten we, ze hadden de deuropening van de binnenkant te pakken... Wat bleek hij ging niet open???? Ggrjbhjbdh..... En nu? De sleutel lag iets verder, de sleutel dan maar pakken? Proberen kan natuurlijk altijd... Ha ha. Na enige minuten later hadden de mannen onze sleutel! Wat waren we blij. Oké dit had natuurlijk een keer moeten gebeuren, het is gebeurd nu niet meer dus.

Er waren langs de kist verschillende wandelroutes, Janneke houd van wandelen dus die wou verschillende wandel routes lopen. Ik had ook een mooie wandel route uitgezocht die was alleen wat verder weg die kwam pas een paar kilometers verderop...

We zijn daarom een eindje terug gereden om naar 2 wandel routes te gaan die we wouden lopen, naja Janneke ik wachten even af wat de tijden waren... De eerste; deze heette, Waipohatu, ongeveer 3u en dan was je helemaal rond. We konden hierbij een mooie waterval zien, oké ik ging mee als ik er niks aan vond keerde ik weer om... We begonnen, wat een ellende een en al bagger bende en de takken en bomen lagen over de paden, het uitzicht was nou niet bepaald heel denderend, na 3 kwartier was ik het een beetje zat... Maar we kwamen het bord waterval tegen oké die kant op en dan ga ik me route TERUG vervolgen... De waterval was erg groot, helaas konden we hem niet goed gekijken erg jammer... We zijn terug gelopen en hadden toch bedacht om door te lopen I.p.v. terug, de weg terug zou een drama worden... Na ongeveer 1,5 later waren we eindelijk weer terug! Oké dit was niet de leukste wandeling, afijn door naar wandeling 2; deze was aan de andere kant; slope point. Deze was met 10 min klaar heel spannend was deze ook niet, afijn wel weer gelopen! Daarna zijn we terug gereden naar Curio bay.

Eenmaal daar kwamen we er dus achter dat de pinguïn look out een iets wat andere kant op was, oeps... Ach ja we vonden het al vreemd dat we niks zagen vanochtend, nu is alles wel helder ha ha. Daar zijn we meteen de route gelopen waar ze meestal horen te zitten op het bord stond tussen 5 en 7 konden we ze zien, althans dat is natuurlijk elke dag een verrassing... Lijkt mij je kunt toch niet van tevoren zeggen dan zitten ze er? Er zaten hier 9 stelletjes/gezinnen... Eenmaal op het uitkijkt punt zagen we er 3! Yeah oké naja zagen is een groot woord... Ze waren wel erg ver weg, maar we zagen ze bewegen en ze waren wit met zwart, dit zijn vast pinguïns... We liepen de andere kant op zo zo stonden we wat hoger en hopelijk konden we ze dan beter zien...

Wat een schattige dingen ha ik had (om eerlijk te zijn ze groter verwacht) ik heb vast andere pinguïns in me hoofd... We zagen we helaas niet van heel dicht bij, met me mooie camera heb ik wel mooie foto's kunnen maken.

Daarna hebben we romantisch gegeten in de auto en besloten weer terug te rijden naar de camping (rond 20:30) waar we vannacht ook sliepen. We hadden de tent opgezet. Groot terrein en ruimte zat heerlijk! Janneke ging vroeg slapen, ik had nog energie voor 10, slapen? Echt niet! Ik heb Janneke der boek gepakt en ben me eigen boek weer gaan lezen ik zat er helemaal in... Na elk hoofdstuk zei ik tegen mezelf duidelijk oké nog 1, nog 1 oké nog 1 dan... Na een paar hoofdstukken verder was het alweer 12u. Ik ben ook maar gaan slapen de wekker stond om 09:00. Ik had het heerlijk warm, ha ik had me goed ingepakt, de nacht daarvoor had ik het namelijk erg koud gehad in de auto, dit zou me niet weer gebeuren...

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 26304

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: