Het gaat beginnen... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Het gaat beginnen... - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Het gaat beginnen...

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Nu gaat het dan echt beginnen, reizen, bussen, plaatsen, andere mensen, alleen....

We zijn natuurlijk al in Auckland geweest, maar vandaag word me eerste reis ergens anders naartoe. Ik heb zaterdag + zondag het hotel en de bus geregeld. Ik was er klaar voor.

Vanochtend werd ik wakker om 06:00, heerlijk in me bedje liggen dubben. Ik ben me daarna gaan klaarmaken. Ik heb twee super dagen gehad met Sophie, het was raar om vanochtend doei te zeggen. Gelukkig heb ik der nummer en Facebook. Zo kunnen we nog contact houden hier in nieuw Zeeland en hopelijk later. Ze gaf me een dikke knuffel en hoopte me snel nog eens te zien. Dat wou ik ook! Ze vroeg of ik een keer naar Engeland kwam, kijk dat is leuk om zo mensen te leren kennen van de hele wereld. Ik had het laatst met Paul over waar ik nog heen wou, Londen, Bali, Barcelona noem het maar op, bij zowat elk plaatsje zei die 'o daar heb ik iemand zitten misschien kunnen we daar heen'. Toen zei ik nog 'jemig jij kent ook iedereen'. Nu denk ik ja, logisch als je gereisd hebt ha ha erg leuk!

Weer naar terug naar de dag;
De bus vertrok vanochtend om 07:45 vanaf de sky city naar Paihia, we zouden hier rond 12:00 aankomen (goed 4u reizen). We moesten een kwartier van tevoren aanwezig zijn, dit was ik ook (ruim ha ha). Ik dacht ga maar optijd lopen dus ik liep (heel sexy tas voor, tas achter, rooie kop van de hitte ha ha. Gelukkig ben ik niet de enige die er zo bij loopt. En het scheelt ik heb de mooiste tas, namelijk van ome Rien! Dat kan niemand zeggen) om 07:00 die kant op. Ik zal wel niet zo snel gaan met die gigantische tassen, dacht ik, maar dat viel mee. Ik was der zo! Viel me dus alles mee. Ik moest naar beneden lopen, de dalingen af dat liep beter dan op, aangezien ik wel 'bijna' onderuit ging was ik trots. Gelukkig was het vroeg en heeft niemand die blooper gezien (hoop ik).

Eenmaal in de bus zat ik een heel tijdje alleen, dit vond ik niet zo erg. Heerlijk zo in de vroegen morgen, lekker tegen het kouden raam. De zon was aan het schijnen, het werd steeds warmer en tot overmaat van ramp deed de arco het niet ha ha. Afijn, we gingen rijden, we stopten nog op een aantal plaatsen en toen begon het avontuur, oeh wat vond ik dit spannend... Raar maar waar, het was goed met Sophie, maar het is ook goed om alleen weer verder te gaan. Ik denk dat als je alleen bent meer mensen ontmoet, de afgelopen dagen heb ik ook veel stellen of groepjes gezien, maar die spreken je minder snel aan. Ik zat in de bus en was alleen erg bang dat ik niet zo snel meer mensen zou tegen komen... Maar goed we gaan het zien. Onderweg kwam er gezellig een oudere vrouw naast me zitten, ze praatte heel langzaam en bescheiden, dit was ideaal!!! Ik heb der de hele weg namelijk kunnen volgen in het Engels, ik was best trots!

We reden langs verschillende plekken, echt super mooi om te zien! Die natuur, landschap, huizen zo leuk! Op een gegeven moment zag ik wat rook naast me, alleen geen idee waar dat vandaan kwam, het zal vast wel stof zijn ofz dacht ik nog. Op een gegeven moment stopte de bus bij een tankstation. Dit was in Warkworth, ongeveer een uur van Auckland vandaan. Het bleek namelijk geen stof te zijn, maar rook bij de banden vandaan. Jemig wat kwam er een rook vandaan zeg. We moesten allemaal de bus uit, ik kon de buschauffeur slecht verstaan, in het echt niet en al helemaal niet door die speakers, dus geen idee wat er was. We moesten wachten en mochten niet te ver weggaan. Als we er dan niet waren hadden we pech, dat verstond ik dan wel! Ik ben op een gras veldje gaan zitten met een paar anderen. Opzich vonden we het allemaal niet zo erg, het was namelijk zo god ganse warm in die bus dat we nu lekker konden afkoelen! Na ongeveer 20 min wachten konden we weer de bus in, het viel allemaal mee.

En nu dan echt, opweg naar de bay of Islands, geen idee wat ik kan verwachten, aan de foto's te zien is het daar prachtig! Na ongeveer weer een half uur te hebben gereden, stopte we weer, dit keer gelukkig niet vanwege de wiel of wat anders, maar voor een kleine pauze, iedereen kon ff toiletteren/eten en dan gaan we weer! Het was een mooie reis en eigenlijk ook zo om.

De geplande tijd was iets veranderd, we waren rond 13:00 in de bay of Islands. Prachtig hier!

Ik ben gaan informeren waar me hostel was en wat er hier zo al te doen was. Ik had het een en ander al opgezocht, het schijnt erg mooi te zijn hier.

Mijn hostel was gelukkig niet zo ver weg. Eenmaal aangekomen kreeg ik meteen me kamer, dat was wel lekker dan kon ik me spullen neer zetten. Ik slaap op een kamer met 8 meiden. Niet veel later kwam er een ander meisje binnen, Allison zij komt uit wellington maar werkt in Auckland en is nu aan het reizen. En ik maar denken dat je niet zo snel andere mensen ontmoet. Gelukkig wel! Ik ben met haar naar de stad gelopen en langs het strand erg mooi!

Ik heb deze hostel voor 2 nachten geboekt dus tot woensdag 12 november (de grote dag) daarna zou ik eigenlijk op doorreis naar cape reinga. Ik ben alvast gaan kijken naar hostels voor daar, dit is erg lastig. Daarom heb ik ervoor besloten om een dag langer hier te blijven dus tot donderdag 13 november. Zo heb ik morgen de hele dag en woensdag de hele dag, om wat te doen! Ze zijn al gepland, maar wat??? Dat lezen jullie snel!!

Liefs Lisa

  • 10 November 2014 - 17:05

    Annemieke Van Der Werve:

    Hej Lies....leuk om te lezen joh...zijn we toch een beetje met je mee op reis!!!!!!
    Ik kijk al uit naar je volgende verslag!!
    Dikke kus Miek

  • 10 November 2014 - 17:41

    Marije Kleefsman:

    Hey Lisa,

    Ik hoorde vanmiddag van je moeder dat je een reisverslag bijhoudt, dus ik heb net alles gelezen!
    Wat een avontuur, je bent een stoere zeg!
    Ik blijf je volgen.....

  • 10 November 2014 - 17:56

    Karin Stolk:

    Hoi Lisa,ik ga je ook volgens via deze site.Je trotse moeder heeft deze site vanmiddag met ons gedeeld.
    Stoer hoor zo in je eentje op reis.
    Geniet ervan.
    Groetjes Karin

  • 10 November 2014 - 19:39

    Ome Rien:

    Goeie morgen lieverd,
    Fijn om te lezen wat je allemaal meemaakt (en dat is nog alleen maar wat je ons laat weten). Je doet zo wel een hoop ervaringen op en ook zijn ze niet allemaal even leuk, je leert er toch van.
    Geweldig dat je de show steelt met mijn rugzak; misschien kan je er een plakkaat op plakken dat die van je oompje is, dan hoef je dat niet steeds weer te vertellen.
    Geniet van de ontmoetingen die je hebt en van de natuur en ik geniet van je verhalen!
    Liefs van Rien

  • 11 November 2014 - 04:36

    Lamsing:

    Hee mop!
    Wat maak je een geweldige dingen mee en dat is wel te zien aan de mooie foto's.
    Zie al uit naar je nieuwe verslagen en natuurlijk naar je thuiskomst, want ik mis je nu al vreselijk haha!!
    Geniet, geniet, geniet, geniet!
    xxxxxxxx

  • 11 November 2014 - 18:59

    Hennie:

    Hey Lisa
    Leuk dat we je kunnen volgen .
    Heel veel reis plezier ,en volgens mij ben je ook nog jarig ...gefeliciteerd .

    Hennie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 26296

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: