Devonport - Reisverslag uit Devonport, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Devonport - Reisverslag uit Devonport, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Devonport

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 November 2014 | Nieuw Zeeland, Devonport

Haha wat kunnen plannen toch altijd heerlijk veranderen. Gister avond de wilde plannen, zaterdag avond, dus dat betekend, inderdaad stap avond! Afijn dit werd hem niet, de mensen met wie ik zou gaan waren alle 3 kapot net als ik... Ik weet het, ben ook al bijna 20 ;). Maakt niet uit, drank is evengoed heeeeeeeel duur hier, net al chocolade erg jammer... Afijn, Sophie lag al in bed en ik heb even met vriend Paulus geface-timed, en niet vergeten met zusterlief Anne! Daarna ben ik ook heerlijk in me bed gaan liggen en ben ik optijd gaan slapen.

We hadden de wekker om 09:00 gezet, we hadden bedacht om vandaag een boot trip te doen, maar ook geen lange, deze was precies mooi 10 a 15 minuten vanaf Auckland. Ideaal! Ook niet zo achterlijk duur. We gingen namelijk naar Devonport!

Wel grappig trouwens, zelfs in me slaap bedenk ik me hoe ik sommige dingen in het Engels moet zeggen! Het blijft door me hoofd spoken die taal.

De wekker hadden we trouwens niet nodig, om 07:00 stond Sophie al te douchen en niet veel later ik. Rond 08:00 heb ik Marleen gebeld, want het was haar verjaardag!!! Bij mij was de al niet meer jarig, maar op Texel werd een heerlijk pizza feestje gegeven. Gezellig wat mensen gesproken! Erg leuk.

Daarna heb ik even ontbeten, ik was zo slim geweest om te vragen of ze in het hostel wat suiker hadden, die yoghurt zonder suiker dat kan dus echt niet! Veel beter, een goed ontbijt gehad. Rond 09:00 zijn we naar de Queens wharf gelopen, hier moesten we op de boot van 10:00 stappen. Dit was de eerste boot die die kant op ging. We hadden nog ruim 30 minuten, maar ook hier houd een Zegers ervan om RUIM optijd te zijn. En aangezien we dachten dat de boot om 3u al niet meer voer wouden we de eerste boot pakken. Later bleek dat die tot 10u in de avond voer. Ook weer wat geleerd.

We hadden prachtig weer het was wel 20 graden, dus heerlijk de korte broek en shirt aan (van oma gekregen, wat is het ook een schat! Oma ze zaten super!!) wel grappig soms ben ik met Sophie aan het praten en dan komen we er niet echt uit, wat zei bedoeld of wat ik bedoeld, het is net een spelletje, 'raad het woord'. Al doende leert men. Ze vertelde me wel dat ik goed Engels kan praten alleen dat ik moet doen en durven, ik denk te veel na en denk dat ik het niet weet... Mmmm vaker gehoord?

Afijn weer verder bij Devonport. Een maal aangekomen konden we met een bus de route volgen, aangezien we geen zin hadden in een museum hebben we onze eigen route gemaakt. Erg handig, erg snel, erg leuk! We zijn begonnen bij de mount Victoria, deze berg is 87 m hoog, het lijkt mee te vallen maar met 20 graden en een tas met spullen was deze best hoog! Maar de moeite waard, wat een prachtig uitzicht hadden we! Daarna werd onze route vervolgd en gingen we door bospaadjes (wat ik trouwens niet heel eng vond, zoveel beesten heb ik nog niet gezien hier) anders horen jullie het wel op Texel ha ha. We zijn beland bij cheltenham beach, een geweldig strand met super mooi water. Prachtig hier hebben we een paar uur gelegen, boekje gelezen en ik heb me gewaagd aan het nieuw Zeelandse water... Haha daar ging ze hoor, deze held, eerst wel een paar x kijken of ik echt niks zag (hartstikke helder water maar het ging om het idee) afijn ik heb even heerlijk gezwommen! Het was wel erg koud, maar die zo'n was me toch echt te heet, dus heerlijke verkoeling.

Dit was onze route eigenlijk z'n beetje, ha handig, snel en leuk, toch? Daarna hebben we heerlijk een late lunch gedaan, deze was echt heerlijk. Een bagel met sour crème, advocado en spek (en tomaat, maar niet voor Lisa). Daarna zijn we naar een park gelopen ook in Devonport en hebben we daar nog heerlijk gezeten en genoten van het uitzicht. We hebben de boot van 5 weer gepakt naar Auckland. Het is eigenlijk net een klein stukje Texel met al die bootjes, enig!

Eenmaal weer in Auckland aangekomen, liepen we toch langs het ouwe werk van Paul, weer dicht. Helaas pinda kaas. Niet kunnen kijken hoe het daar was.

We zitten nu heerlijk in het hostel aan een drankje, buiten word het in de avond snel fris. We gaan kijken wat we vanavond doen! We plannen maar niks ha ha ;) het zal wel niet iets geks worden, morgen begint namelijk me echte reis. Om 07:45 ga ik met de bus naar de bay of Islands...

Liefs Lisa


  • 09 November 2014 - 08:33

    Nida :

    Ha lieverd, wat heerlijk zo bij een kopje koffie, de slaap nog in de ogen (9.30 uur hier)! Een verslag van jouw! Super allemaal, en heerlijk zo een mooe tocht. Opa vond je mail prachtig en geniet dus van zijn computer

  • 09 November 2014 - 08:45

    Oma En Opa:

    Lieverd,Wat weer een super mooi verslag,we genieten iedere dag van je prachtige verhaal,en zijn Apetrots op je .Heeele dikke Knuffel van ons allebei.
    Liefs Opa & Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Devonport

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 26273

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: