Papa jarig! - Reisverslag uit Nanuya Lailai, Fiji van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Papa jarig! - Reisverslag uit Nanuya Lailai, Fiji van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Papa jarig!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

30 December 2014 | Fiji, Nanuya Lailai

Jaaaaaaaaa me lieve papjeeee is jarig. Een sms'je verstuurd in de hoop dat die deze ontving.

Nu de dag, jaja de activiteiten dag is begonnen, de nacht was onrustig, weinig geslapen. Eerst ontbijten het belangrijkste onderdeel. Het geweldige was dat ze hier zelfs rekening houden met Nederlanders, ze hadden een soort van oliebollen hahaha leuk!

Daarna was de eerste activiteit aan de beurt, jawel we gingen vissen, pap en Marc jullie zullen trots op me zijn en het vast niet geloven maar jawel ik had de eerste vis gevangen! Geweldig! We zaten op open zee, in een gammel bootje en met een 'eenvoudige' hengel, maar wat ontzettend leuk om het te doen! Moeilijk uit te leggen wat voor hengel het was dus daar begin ik niet aan hihi. Ik heb echt genoten, heerlijk 2u op het water zitten dobberen, (proberen) vis te vangen en gegierd van het lachen. Uiteindelijk hadden we in totaal 20 vis gevangen! Super leuk, van alles wat.

Het leuke was dat Justiine ook mee was, die zou die ochtend eigenlijk ergens anders heen maar omdat er niemand kwam opdagen had ze besloten om mee te gaan met het vissen! Super leuk.

Daarna weer terug naar het eiland en meteen de vis naar de keuken gebracht. We kwamen rond 12:00 aan, mooie tijd om de vis te bereiden en lekker te eten. Super leuk van de koks, ze hadden de vis voorbereid voor ons zo dat we hem lekker konden eten tijdens lunch.

Na de lunch was de volgende activiteit aan de beurt. Jawel we gingen een kijkje nemen in de village. We kregen een rondleiding en hadden daar de hoofd van het dorp ontmoet. Wat een schat! Ik vond het erg interessant om te weten hoe de mensen leefden het is eigenlijk een gek idee, je zit bij je hotel en nog geen 10 min verderop zit het dorp, wereld van verschil. Maar erg leuk en mooi om te kijken hoe ze leven, allemaal erg vriendelijk.

Daarna weer terug naar het hotel om de volgende activiteit te doen... We gingen koken! Leuk hoor, we hadden soort van paarse courgette, ui, kaas, tomaat en kokosmelk. Super lekker, eenvoudig en snel klaar!

De meeste activiteiten waren nu klaar het enige wat we nu nog kregen was eigenlijk niet echt zwaar, namelijk een massage. Eerst zijn Justiine en ik even langs een klein shopje geweest, dit was in het midden van het eiland deze vrouw verkocht allemaal sieraden, we hebben samen een enkelbandje gekocht, als herinnering aan Fiji.

Daarna was het Justiine der beurt om als eerste de massage te krijgen. Na een half uur stond ik te popelen. Ik lag heerlijk. Ik had alleen een vrouw die hoog zwanger was, ja ze moest nog maar een paar weken - dagen, hoeveel wist ze niet precies maar het kon elk moment gebeuren. Het enige wat ik dacht, STOP en ga rusten dan.

Maar goed de massage was heerlijk, daarna lekker ontspannen gegeten en weer een gezellige avond gehad.

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 26258

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: