Cruise Milfourd sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Cruise Milfourd sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Cruise Milfourd sounds

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vanochtend vroeg had Janneke de cruise rond 09:00, helaas hadden we allebei een andere cruise maar goed dit was niet anders. Die ging er rond 7u uit, ik ben nog lekker blijven liggen en ben rond 9u aan het ontbijt gegaan, Janneke was lopend die kant op en ik zou later met de auto en de lunchspullen die kant op.

Janneke was rond 11:00 weer terug, ik zag in het café te wachten op de verhalen. Ze had dolfijnen, zeehonden en een pinguïn gezien! Super, verder was het niet heel boeiend. Mmmm ik ben benieuwd, het begon wat te spetteren. We hebben geluncht en ik heb gewacht totdat ik naar de boot kon, ik had rond 15:00 me cruise.

Ik liep naar me boot. Wat een ding, wat een ding... Ongelofelijk groot! Ik werd steeds nieuwsgierig wat ik zou gaan zien... Ik had er super veel zin in! De regen was gestopt gelukkig!! Het was nog wel wat bewolkt maar goed het was in ieder geval droog!

Ik ben de boot opgelopen en heb meteen een plek gezocht boven. Weer of geen weer ik sta buiten, straks mis ik wat! Ha. Net me haar goed gedaan, had weinig sin het waaide enorm! Maar de zon scheen!!!! Yes. We gingen varen het was erg mooi, in het midden was het wat bewolkt en mistig, volgens mij geen last van gehad want zag evengoed de toppen van de berg nog... Als dat de top was? Vast wel! We vaarden een rondje door de Milfourd sounds, het was erg mooi, maar ik wist nou niet of dit het was... Aan het einde draaide we om, terwijl ik dacht hallo? Moeten we niet verder er zijn nog meer eilandjes... Helaas het had vast met de tijd te maken we gingen terug, ik had nog niks gezien... Ik baalde wel een beetje hoor, was dit het nou? Op de terug weg gingen we langs een rots met allemaal zeehonden, leuk! Daarna vaarden we naar watervallen daar stonden we vlak bij, nat werden we zeker ha ha. Helaas geen dolfijnen of pinguïns gezien... Ik vond het een mooie tocht, persoonlijk had ik er misschien wat anders van verwacht, of ik had te veel verwachtingen dat zou ook kunnen...

Dit mag de pret niet drukken en niet klagen! Ik had droog en mooi weer!

Daarna Janneke weer opgezocht in de bar, we zijn naar het hostel gereden hebben wat gegeten en hadden besloten om terug te rijden richting Te Anau.

Eenmaal in de auto stopten we nog op een paar plekken om uiteraard wat foto's te maken. Later in de auto begon het te hozen van de regen, wat hebben we weer geluk gehad in de Milfourd sounds met het weer! Over het weer mag ik niet klagen elke activiteit die ik wou doen of gepland staat elke keer nog prachtig weer gehad.

We stonden op een camping 25 km voor Ta Anau. Hier hebben we in de auto geslapen, het was behoorlijk aan het regenen en geen goeie grond om de tent op te zetten...

Janneke heeft een e reader mee (hier kan je boeken op lezen). Gisteren ben ik begonnen met een boek te lezen, ik zit er helemaal in. Janneke had me tablet om spelletjes te doen en ik zat helemaal in me boek, ha vreselijk spannend. Ook wat nieuws hoor Lisa en lezen? Tijdschriften oké, maar boeken waren meestal paar bladzijden en had ik al geen geduld meer...

Liefs
Lisa

  • 12 December 2014 - 23:51

    Nida :

    Ha lieverd, na een paar dagen Texel nu tijd om je verhalen te lezen. Bij opa krijg ik de kans niet hahaha....... Die is veel te groos op zijn computer. Op Texel ook storm en heeeeeel veeeeel regen. Hoop dat ouwe sunder voor iedereen wat beter is. Goh lies jijen lezen. Een spannende thriller toch niet he dan slaap je helemaal niet meer. Het kan ook te gek hoor hahahaha........ Nog een weekje en dan is Nieuw Zeeland alweer voorbij. Wat vliegt de tijd! Ben benieuwd naar je volgende avontuur. Xxxx uit Amerongen

  • 14 December 2014 - 20:06

    Matthy:

    Zo even al je verhalen gelezen,wat een belevenissen en wat leuk dat je een gezellige reispartner hebt.
    Slaapt dat nou lekker in een auto,lijkt mij toch wat behelpen.
    Je onderneemt een hoop leuke dingen,doe je goed nicht !! Vooral dat lezen.....de wonderen zijn de wereld nog niet uit hahaha.

    Veel liefs van je Oompje en je Tante Mat xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 26257

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: