Zeilen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Zeilen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Zeilen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 November 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

20 november,

De wekker ging om 08:00, ik had om 08:30 afgesproken aan de ontbijt tafel met Ronald (Robert heet dus Ronald kwam ik later achter ha ha). Ronald stond al keurig om 08:00 voor me kamer klaar??? Wat hier de bedoeling van was geen idee... Mij te vroeg.

Klaar gemaakt en daarna zijn we naar bas gelopen we gingen vroeg omdat bas om 13:00 weer vertrok, die sliep een straat verder. Janneke het Nederlandse meisje (sliepen op een kamer) zou later komen die kwam hardlopend, ze vroeg of ik mee ging, helaas helaas had ik geen goeie schoenen hi hi. Ik ben met de mannen opweg naar de huka falls gelopen, er stond op de kaart rond 45 min, nou die kaart was vast oud, langer als een uur haha... Het was daar aantegen wel een hele mooie wandeling. Onderweg waren er nog verschillende hot water Pools, prachtig.

Eenmaal aangekomen, hadden we een mooi uitzicht, mooie waterval. Onderweg kwamen Janneke tegen, ze liep weer hardlopend terug, ik zal haar wel weer zien in het hostel...

Vanochtend vroeg had ik nog gebeld voor de sprong, helaas ze sprongen nog niet vanwege het slechte weer... Balen! Maar goed eerlijk gezegd had ik ook geen zin om de hele dag te wachten op een belletje dat ik kon springen. Na de wandeling kwamen we terug in het hostel, Janneke was gedoucht, de Spanjaard Borja was ook wakker geworden, Bas ging naar de bus, Ronald ging zich omkleden, en ik languit op de bank, ik was gebroken. Kwam tijdens de wandeling erachter dat me voeten al wat blaren hadden ha ha.

Nog niet gehoord van de sprong, terwijl het weer toch best wel mooi leek. Oké ze hadden bedacht om met ze alle te gaan zeilen, oké waarom niet? Hoppa geboekt, om 14:00 zouden we met ze 4e die kant op gaan...

Geweldige boot hadden we, de heen weg hadden we mooi weer, totdat we de zee op kwamen, althans zee is het niet het is een meer, lake taupo, dit zou je absoluut niet verwachten zo groot is het! Super mooi! Maar afijn eenmaal op het water kregen we instructies wat we moesten doen, lache giere brullen, oké we hadden besloten om voor op het dek te zitten, daar zat namelijk nog niemand en hadden we mooi uitzicht. Ja nu snap ik waarom, we waren werkelijk waar drijf nat! Wat een storm hadden we, maar het was het zeker waard. Omdat het zo helder weer was konden we de grote berg zien, genaamd; tongariro berg. Dit was prachtig en bizar, zo gek om tussen al dat groen en super grote berg te zien met sneeuw... Heel mooi plaatje. Proberen wat foto's te maken haha maar met dat weer werd erg lastig. Op de terug weg hadden we geen wind, heerlijk de zon en we konden een beetje opdrogen! Eerlijk gezegd vond ik dat heerlijk, lekker relaxen op het dek!

Daarna hoppa naar de supermarkt, voor een lekker drankje en wat eten. We hadden bedacht om na het eten naar de hot water Pools te gaan, die was ongeveer 15-20 minuten lopen, oké dat moet te doen zijn haha. Eenmaal in het hostel hadden we een nieuw kamergenoot, een jongen, Tobias, hij kwam uit Oostenrijk, erg gezellig. We hebben met ze alle wat gegeten en gedronken. Tobias ging ook mee op naar de hot water Pools.

Oké bikini had ik aan gedaan, haha denk zal me niet weer gebeuren dat ik midden op straat me moet omkleden! Ik was er klaar voor, bier mee!

Eenmaal daar was het pikke donker, och hede wat vond ik dit eng haha, held op sokken! Gelukkig had iemand wat kaarsjes aangelaten, dit gaf wat licht en zeker wat sfeer. Jemig de pemig, wat was dat water gloeiende warm zeg! Bloed en bloed heet, er waren er meerderen. Eentje zat een beetje aan het meer vast, later zijn we daar naar toe gelopen, en konden we afkoelen in het meer, oké ik bleef wat plakken wat vond ik dit rete spannend, wat voor eng beest zou mij pakken! Haha oké gelukkig niks aan de hand, ik leef nog haha. Wat een avond. Ik heb zo gelachen, de Spanjaard vertelde wat geweldigs, hij dacht namelijk dat er erg veel politie wagens waren, wat bleek dit waren de taxi's hij dacht dat die borden op de auto's voor politie waren, haha hij verbaasde erover hoeveel er waren geweldige vent! Eenmaal terug in het hostel ging iedereen ff douchen! Ondanks het schone water, wou ik ff afkoelen! Eenmaal in de douche hing er bord, betalen 2dollar, oké wat een onzin dacht ik betalen om te douchen? Pff, oké ik naar buiten ik vragen aan een meisje waarom moeten we betalen? Ze keek me wazig aan, betalen? Nee hoor het is gratis, ze liep met me mee, hahahahaahah wat bleek dit moest je betalen als je condooms wou, wat hebben we samen zitten lachen zeg in de douche, iedereen hoorde ons dus de meeste kwamen kijken wat er was! Haha ik lag in een deuk, nooit gelezen haha, drol!

Daarna heerlijk in bed, wekker morgen om 08:30!

Liefs Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 26246

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: