Fish and chips! - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Fish and chips! - Reisverslag uit Kaka Point, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Fish and chips!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 December 2014 | Nieuw Zeeland, Kaka Point

De wekker stond om 09:00, Janneke ging een wandeling maken van 5 a 6 u. Ik zou haar weg brengen en aan de andere kant weer ophalen.

We reden die kant op, dit was een stukje verder als Owaka, half uurtje rijden ze is de wandeling begonnen en ik ben naar een plaatjes verderop gereden om daar heerlijk te relaxen, zo had ik ook nog gratis WiFi en vriend Paul weer gezellig gesproken. Het was prachtig weer ik heb daar lekker buiten geluncht. Ik had met Janneke afgesproken er rond 15:00-15:30 te zijn.

Rond 15:00 reed ik weg onderweg naar Janneke, wat een vreselijke wegen zeg alles gravel road (grint) ja ze was er al, ze lag heerlijk in het gras. Wat bleek nou de wandeling was voor een deel afgesloten alleen het eerste half uur kon je lopen, ze lag dus al even te wachten. Gelukkig was het geen slecht weer dus lag ze heerlijk.

Daarna besloten om meteen door te rijden naar Kaka Point, ongeveer 10km verderop. Hier hadden we namelijk nog een mooie uitkijk punt om zeeleeuwen en pinguïns te spotten dit heten; nugget point dit was 9km verderop.

Eerst naar kaka point gereden en gekeken voor een slaapplek, mmm dit was wel erg duur! Verder zoeken dan maar. Gekeken en besloten eerst naar nugget point te rijden, terug naar kaka point heerlijk fish and chips eten en dan weer een stuk terug richting Owaka onderweg naar kaka point kwamen we al een camping tegen even daar kijken dan maar.

We gingen eerst proberen zeeleeuwen en pinguïns te spotten, dit werd erg lastig het werd namelijk erg mistig, de zeeleeuwen waren er wel, veel zelfs maar van een grote afstand, echt mooi dichtbij helaas niet... De wandeling was erg mooi, van het uitzicht konden we alleen niks zien, het trok helemaal dicht. Bedacht om dan eerst naar de pinguïn look out te rijden, jawel!!! We zagen 3 pinguïns en van nog aardig dicht bij ook (dichterbij als in Curio Bay). Super leuk!

Oké nu op naar onze wel verdiende fish and chips!!! Mmmm heerlijk lekker gegeten. Daarna op naar de camping dit was niet zover een paar kilometer terug. Leuke plek weer, ideaal!

We hebben besloten om te kijken wat het weer morgen doet, we rijden sowieso nog even richting Nugget point om te kijken of we een mooi uitzicht hebben, zo niet rijden we door naar Dunedin.

De reis gaat erg snel, precies nog een week en ik zit alweer op Fiji! Dan zit Nieuw-Zeeland er al weer op en gaan we opzoek naar een nieuw avontuur.

Liefs
Lisa

• 16 December 2014 - 09:53

Mams:

Zo, even 5 verslagen geplaatst Lisa? Heerlijk bakkie koffie d'r bij en ik ben weer bijgelezen. Prachtig hoor om te lezen wat je doet en ziet....... Je houd het maar goed vol om van alle dagen een verslag te schrijven. Leuk voor jezelf om later nog eens terug te lezen en nu voor ons op dat "andere eiland" ook niet verkeerd, ha. Wat gaat het snel hè (gelukkig voor mij, hihi).......geniet maar lekker!!! XXX

Nida :

Haha anders dan je mams ik met en glaasje wijn al je verhalen gelezen. Heerlijk weer zo mee op reis te zijn. Geweldig wat je allemaal meemaakt en ziet. En al die dieren Lisa je kan zo als bioloog verder! Wat maak jij ontzettend veel mee en wat balt er veel te beleven aan de andere kant van de wereld. Wauw figi lonkt lieverd en daarna Australië. En je vriendje heerlijk voor jullie. Afijn warme omhelzing vanuit Amerongen. Xxxxx

• 16 December 2014 - 23:01

Mams:

Nida??? Hoeveel glazen wijn heb je gehad want bij mij staat je verslag er 5 x op, hahaha, hik!

• 18 December 2014 - 11:41

Anne:

Scherp mam, haha nida is wel enthousiast in het plaatsen van reacties haha