Mount cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Mount cook - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Mount cook

Blijf op de hoogte en volg Lisa

05 December 2014 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Daar gaan we dan op naar Mount Cook, we vertrokken rond 10u, het zou een mooie route moeten wezen, we gaan het zien! Ik had er zin in.

In Frans Josef zaten we nog wat te twijfelen, we waren bang dat het een beetje op elkaar leek, ik wou toch erg graag heen, ik zou spijt krijgen als ik niet heen was geweest terwijl ik hier toch ben, gelukkig had Janneke zich bedacht en wou ook graag mee!

Daar gaan we richting Mount Cook, het zou een mooie tocht zijn! Dit was zo, wat een prachtige rit hadden we. We hebben tussendoor gestopt om even een mooie foto te maken! Het zou ongeveer 2,5 uur rijden zijn, we waren er ongeveer tussen 12:00 - 12:30. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er wel een mooi dorpje zou zitten, ha helaas het is echt een toeristen plek er waren dus alleen hostels hier te vinden. We konden verschillende wandelingen hier doen. We hadden besloten om een wandeling van 1,5 u heen en 1,5u terug te doen (hooker valley track). Hierbij zouden we mooi uitzicht hebben over Mount Cook. Het was inderdaad een mooie wandeling! Het was grappig tijdens de wandeling kwamen we de 2 Duitse jongens tegen, we stonden ook met hun in Wanaka. We hebben met hun de wandeling gelopen. Aan het einde zaten we prachtig, we hadden een super uitzicht over Mount Cook! Erg mooi. De jongens hadden bier mee, erg lekker was die ha ha.

Na een tijdje zijn we weer terug gelopen, wat een mooie tocht. Het was niet stijl, het was gewoon een mooie vlakke tocht, ideaal voor mij dus!

Na de wandeling hebben we even bij de auto op het gras gelegen. Janneke is daarna nog een berg op geklommen, ik had die wel gezien, het leek mij een beetje op het uitzicht dat ik al had bewonderd. Eenmaal terug zie Janneke ook dat er weinig aan was, niks gemist dus. We hadden besloten om nog een andere wandeling te doen, dit was even verder op en was maar 1u stond er op de kaart... Eenmaal aangekomen stond er 30 min op het bord, hallelujah dit scheelde ha ha. Het waren 4 kleine wandelingen, (tasman lake Jetty, tasman river, tasman glacier view en blue lakes). We hebben daar nog gewandeld, mooi maar verder niet zo mooi als wat we al gezien hadden eenmaal terug was het al rond 19:30 we hebben wat gegeten. Daarna hebben we besloten om terug te rijden, we wouden wel daar blijven er was helaas maar een camping, te duur voor wat we ervoor kregen. We hadden besloten om alvast een stuk terug te rijden en ergens op een gratis camping te gaan staan en de volgende dag richting Queenstown te vertrekken.

Rond 20:00 reden we terug, we hadden een super mooie terug reis, de zon ging al wat onder, het was een erg mooi gezicht! Op de heen weg had ik het nog over Clay Cliffs, op de kaart stonden deze alleen een hele andere richting op, helaas daar wouden we niet naar toe en leek ons omrijden.

We reden terug, we hadden vlak bij het plaatsje Omarama een mooie camping gezien. Op de terug weg, jawel kwamen we een bord tegen met CLAY CLIFFS naar rechts, nog wel 10 km, doen we het of niet? Ja duhhh we zijn er nu! Eenmaal op de wat ongemakkelijke weg hadden we een gesprek over de schapen haha erg boeiend, na 15 km waren we er nog niet, het einde leek nog niet in zicht, was dit het nou? Oké laat maar we gaan terug, het ziet er niet uit als wat we dachten... Eenmaal terug rijdend kwamen we dus de afslag tegen die we hadden gemist... (Dat kwam omdat we het precies op dat punt over de schapen hadden en dus de andere kant op keken, dom). We reden die weg in, nog 4km, oké het was een wat spannende de weg en het werd al lichtjes donker, maar goed nu we er zijn wou ik het zien ook! Ha Janneke was blij met die plannen van me. Yes we hadden ze gevonden, onderweg kwamen we nog een verdwaalde camper tegen met 2 mannen? M heel vreemd op die plek. Oké doorlopen dachten we. Proberen foto's te maken, helaas niet goed kunnen vastleggen, maar ik heb ze wel gezien! Op de terug weg stond een man buiten, wij waren druk in gesprek ha om de aandacht niet op die enge bosjes te trekken, ik schrok me wild toen ik zijn schaduw zag! Dit heeft die geweten ook haha, er kwam een klein gilletje uit.

Daarna doorgereden in het donker hebben we het toch kunnen vinden, lekker slapen, morgen naar Queenstown!

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Mount Cook

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 26324

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: