Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Wanaka

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Ha gister avond de licht gevende wormen gezien... Dit was ongeveer 30 min lopen, het was een wandeling die was aangegeven op de kaart van Frans Josef. Deze wandeling is het mooiste als je hem doet in het donker, dan zie je de lichtgevende wormen.

Oké we hadden de ingang gevonden, ik zag dat er al aardig wat mensen naar toe gingen, we liepen samen die kant op, Janneke had haar zaklamp mee zo voelde we ons wat veiliger. Ha ja handig, met licht zien we niks kwamen we achter... Om eerlijk te zijn, hadden we 5 meter gelopen en gingen we met gierende banden er weer uit... We vonden het allebei maar niks. We zaten weer veilig in de auto ha wat een helden!! Uit het bos kwamen 3 mensen uitgelopen, oké ik was te nieuwsgierig. Ik ben naar hun toe gegaan en gevraagd hoe het was en uiteraard hoever het was! Ze zeiden dat het minder als 100 meter lopen was en zeker de moeite waard, ze vertelde wel dat er een hele groep Japanners waren dus niet schrikken, een van de drie vroeg of ik alleen was, zo ja wouden ze mee lopen erg lief!

We hebben het toch gedaan en het was zeker mooi, wat gek om van die lichtjes te zien in het bos, en dan te bedenken dat het wormen zijn...

Daarna naar onze vrije camping gereden en lekker gaan slapen...

Dit was nog even een stukje van gister avond, nu vandaag...

We hadden goed geslapen! Het slapen in de auto gaat steeds beter ha ha. We zijn rond 11:00 vertrokken naar Wanaka dit was nog een eindje rijden. We hebben af en toe even gestopt om wat te eten en om even een foto te maken! We hadden een mooie reis, af en toe wat spetters maar goed ze gaven ook slecht weer op... We gaan het zien.

Rond 15:30 kwamen we aan in Wanaka, ik was meteen verkocht wat een leuk schattig dorpje! Hier zou ik zo kunnen wonen! Erg mooi, en heerlijk knus aan het mooie water (lake wanaka). We hebben even een rondje gelopen en zijn bij de I site wat informatie gaan kijken over wanaka. Ik wou hier graag gaan skydiven, ze gaven helaas alleen 2 dagen slecht weer op, ach ja het weer in Nieuw-Zeeland zegt trouwens ook niks...

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een camping... We konden in wanaka niet echt iets vinden, we zijn daarom een stukje uit het dorpje gereden en hebben uiteindelijk een leuk veld gevonden waar al meerdere auto's/campers stonden! Erg gezellig, we hadden eindelijk ook wat aanspraak, 2 Deense meiden en wat Duitsers. Het gezellig buiten zitten werd alleen al snel verstoord... Ik hoorde iedereen al over de vervelende zandvliegen hier... Nog niks van meegekregen gelukkig! Nou helaas ik wist welke het waren, vreselijk kleine beestjes en ze prikken niet lief. Niet veel later zijn we in de auto gaan zitten met alles potdicht! Mij niet gezien dat ik lek werd geprikt, blijkbaar had ik ook niet goed spul op want het hielp niet echt...

Ik heb daarna nog heerlijk gedoucht! Daarna lekker gaan slapen en op naar een nieuwe dag...

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 26322

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: