Slapen in de auto - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Slapen in de auto - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Slapen in de auto

Blijf op de hoogte en volg Lisa

01 December 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

We hadden super geslapen, gister avond toen we naar bed gingen was het nogal aan het waaien en wat aan het regenen. Hier hebben we gelukkig geen last van gehad, we hadden de tent perfect neergezet en het was dus niet koud, wel hebben verschillende insecten me flink te pakken gehad, ach vast lekker bloed?

We moesten voor 10e de camping af zijn... We zouden de stad nog even gaan bekijken en nog kijken wat we verder hier konden doen. Janneke ging hardlopen, er was een route om Hokitika heen dus meteen even kijken of het mooi is. Ik ben ondertussen de boel al een beetje aan het verkennen en kijken of er nog wat te doen was. Dit was niet veel, we hadden de auto voor de bieb gezet hier wisten we zeker dat het gratis was, ha ik zat in de auto te face timen met moeders! Gezellig weer bij gekletst.

Janneke zou een half uurtje weg zijn dacht ze, dit werd iets later (dacht al die is verdwaald) dit was zo.. Ze vertelde dat die kant niet veel bijzonders was. We zijn eerst samen de stad in geweest, wat een schattig dorpje. Groot is het niet hier niet, ik vind dit mooi, mooie gebouwen, ook wel oud en lekker knus. Hier hebben we lekker een rondje gelopen, daarna zouden we de route gaan volgen alleen dan via de andere kant... Oké de route was ook de andere kant niet veel bijzonders, we hadden besloten om terug te gaan naar de auto en dan richting Frans Josef te gaan rijden. Hier moeten we dinsdag zijn, Janneke heeft hier een wandel route geboekt.

Het was ongeveer 1,5 u rijden die kant op. We hadden goed weer onderweg.

Eenmaal in Frans Josef verbaasde me hoe klein dit was... De enige reden denk ik dat de mensen komen is om de glaciers te bekijken. We zijn richting de I site gereden, zo kon Janneke even vragen waar ze morgen precies moest zijn.

Oké we gingen bedenken wat we wouden, willen we hier blijven? Rijden we verder? We wouden namelijk heel graag naar de fox glaciers om rond de lake Matheson te lopen, dit schijnt erg mooi te zijn vooral vroeg in de ochtend voor zonsopgang (tip van Bob en Frouke). Oké bedacht om die kant op te gaan, dan wisten we meteen hoever het was om de volgende ochtend te gaan wandelen en terug te rijden naar Frans Josef voor de wandel route van Janneke. Eerst hebben we heerlijk gegeten, jawel dit keer gekocht, fish and chips! Zalig haha, gelukkig herkende ze ons meteen, zijn jullie Nederlands? Dan willen jullie vast mayo! Yes, ze wisten dat ik kwam, ha ha.

We zijn die kant op getuft. Dit was ongeveer 30 min rijden vanaf Frans Josef. We hadden bedacht om in de auto te gaan slapen, ha we gaan testen of dit wat is, alles moet je een keer gedaan hebben, toch? (Voor backpackers scheelt dit geld). Hi hi.

We hebben een rondje alvast om de lake Matheson gelopen. Super mooi hier!! Zo konden we meteen kijken waar we de volgende ochtend mooi konden staan! Helemaal top! We hebben het rondje afgemaakt, dit was ongeveer 1,5 u lopen. Prima ik heb me wandeling ook weer gehad ha ha.

Daarna zijn we in een restaurant gaan zitten, dat vlak bij lake Matheson zit, we wisten nog niet of we hier de auto mochten laten staan en gaan slapen... Het was 20:30 en nog erg licht haha, beetje gek als we al gaan slapen straks worden we weggestuurd! Even wachten dan maar, dus een lekker bakkie thee besteld, en jawel lekker zoals altijd met suiker en melk!!! Heerlijk!

Oké bedacht om verder op te gaan staan, op de kaart stond hier een gratis camping aangegeven, hier gokken we het dan maar op... Jawel er stonden meerdere auto's, die van ons er neer gezet en we hebben ons klaar gemaakt voor de wilde nacht in de auto hi hi. Oké eerlijk gezegd vond ik het maar spannend zat, meerdere keren de deur gecheckt, raam gecheckt en aan Janneke gevraagd of die kant ook echt dicht was ha ha, held! Toch een handdoek tussen me raam gedaan zodat niemand me kon begluren. Lekker slapen, de wekker ging om 05:00.

Liefs
Lisa

• 02 December 2014 - 08:29

Mams:

Stoer weer hoor, slapen in de auto! Weer een nieuwe ervaring erbij! Gelukkig wel een ouderwets patatje met mayo erbij......ook niks mis mee, ha. Kus