Abel tasman park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Abel tasman park - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Abel tasman park

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 November 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

De wekker ging weer, op naar een nieuwe dag met hopelijk super mooi weer! Ik keek naar buiten, en jawel de zon was aan het schijnen! Yes yes yes!

Ik zou namelijk vandaag om 07:00 bij me hostel worden opgehaald... Ik ga vandaag naar het abel tasman park, het schijnt daar prachtig te zijn, we gaan het beleven!

Om half 9 - 9 uur werd ik verwacht ik Marahau 'Abel tasman village'. Dit was ongeveer een uurtje rijden vanaf Nelson, oké deze ochtend heb ik weinig gezien van het mooie schoon van Nieuw-Zeeland, ha me ogen hadden het erg zwaar... Eenmaal aangekomen was ik klaar wakker, we konden beginnen.

Ik heb vandaag namelijk de hele dag een kayak dag! Nog nooit gedaan, wat leek me dit onwijs leuk ik had er zin in, maar ook wel spannend hoor. Stel je voor je valt om, word gepakt door een of ander vreemd beest of erger aangevallen door een dier, ja ik heb een grote fantasie maar je weet het nooit hier in Nieuw-zeeland word me verteld.

Oké ik ging me voorstellen aan de groep, ik was de enige die alleen kwam aanzetten! Hadden de rest was allemaal een stelletje, oké alleen red ik het ook haha! Maar ik werd vergezeld door Lisa zei was als 2e reisleidster, de reisleider die we hadden was nieuw en Lisa ging kijken hoe het ging. Een kayak team Lisa dus! Oké let's go!

Oké, we kregen instructies en gingen richting het water, voordat ik erin zat was ik al helemaal doorweekt, haha vond het nou al geweldig. Ik dacht ff dit gaat natuurlijk nooit goed. We hadden een leuk groepje, een Duits stel, een Frans stel en een Canadees stel! De kans was vandaag om dolfijnen te zien, zeehonden en vogels (lijken erg veel op pinguïns vond ik, alleen de naam vergeten).

Het eerste half uurtje dacht ik, dit gaat prima lies, zo kunnen we wel doorgaan, maar later werd het toch wek zwaar in me armen, het eerste deel hadden we pal tegen wind, maar wat hadden we een prachtig stuk om naar te kijken! Super super mooi, wat een mooie kust en uitzicht. Ik heb trouwens nog nooit zovaak naar het water gekeken, het was mooi, maar niet helder genoeg om te zien of we werden aangevallen haha... Er was me namelijk in het vorige hostel verteld dat er een haai was gesignaleerd, en aangezien je mij alles kan wijsmaken, keek ik zo af en toe best in het water. Misschien wel een dolfijn, dat zou vet zijn, toch?

We begonnen met paddelen rond 09:45, om ongeveer 12:30 (of later) waren we gearriveerd op de pauze plek, ik had trek ook. Tussen door zijn we af en toe dicht langs de kust gegaan en even gestopt voor foto's of om te genieten van alles! We hadden pauze, zo konden de mensen die een halve dag kayaken hadden eraf, en de andere helft die het smiddags deed weer mee, ik had de hele dag! Beter, want wat hadden we een geluk met het weer zeg!

Na de heerlijke lunch (bij de prijs inbegrepen) gingen we weer verder, oké ik geef toe dit ging vele malen beter dan de 1ste keer erin springen... Haha. We gingen om de Adele island varen, dit was erg mooi we hadden de kans om dieren te spotten. Ze waren er gelukkig wel, een paar niet zo veel dit keer. We hebben zeehonden gezien en die vage pinguïns. Erg mooi!

Op de terug weg naar het start punt, moesten we alle kano's bij elkaar doen, we hadden een groot zeil bij ons, de 2 buitenste voor mensen (snap je??) die moesten hem laag houden, de 2 buitenste achter mensen omhoog met de paddel, zo hadden we een echt zeil! Haha hard gingen we niet maar leuk was het wel... Eenmaal we aan het strand sprong ik er als een elegant meisje uit, dit ging prima haha. Opweg naar het start punt. Wat heb ik een geweldige dag gehad, ik was rond 18:30 terug in het hostel. De baas van het hostel was erg benieuwd naar de verhalen, vanochtend vroeg had ik hem ook weer gesproken! Wat een enige vent. Alle verhalen verteld. Daarna eerst lekker gedoucht, ondanks het paddelen had ik het toch wat koud, ik was ook best gaar eerlijk gezegd.

Na de douche me lekker om gekleed in me kamer, zingend en wel liep in me kamer binnen... Rust, ik was alleen, dacht ik. Haha totdat iemand zei 'nice'.... Oké haha mooie stem hè?

Daarna heerlijk gegeten, en verder weinig gedaan! Wat een geweldige dag, dit wil ik zeker vaker doen!!

Liefs
Lisa

  • 24 November 2014 - 12:20

    Suuz:

    Hey Lisa,

    Volgens mij vermaak jij je wel! Wat een avonturen. Geniet er maar lekker van!

    Liefs,
    Ed en Suuz

  • 24 November 2014 - 12:36

    Oma:

    Lieverd,Wat een super dag voor je en wat genieten wij met je mee,ook geweldig om je te horen zingen.Nice hoor! Knuffel ook van Opa.

  • 25 November 2014 - 12:32

    Matthy:

    Het schijnt dat als je zingt je je vrolijk voelt.....nou dan zit het met jou wel snor........of het mooi klonk laten we in het midden goed???
    XXMatthy

  • 30 November 2014 - 16:14

    Willem Witte:

    Ik heb nog een kano in het schuurtje liggen Lisa,kan je het wad op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 26292

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: