Nadi bewonderen - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Nadi bewonderen - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Nadi bewonderen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

24 December 2014 | Fiji, Nadi

En daar ging de wekker, erg vroeg voor Fiji tijd. Om 08:00 zat ik fris en fruitig klaar voor de camera. Yeah het bereik was er en nog goed ook, gezellig gepraat met iedereen, Emma had het grootste woord en gaf me regelmatig een hapje vis (heerlijk voor de camera). Heerlijk! Anne en Emma hebben nog gezongen, prachtig me dag kon niet meer stuk! Gezellig hoor. Na een tijdje ben ik gestopt ik had nog maar ff om me ontbijt te eten daarna kon het niet meer. Mmmm wat een goed ontbijt!

Deze dag had ik eigenlijk weinig plannen, ik wou misschien even naar nadi (Hoofddorp/stad) maar wist het niet zeker. Ik sprak een stel en die zeiden dat het niet verstandig was om alleen als meisje de stad in te gaan, naja dat zei de jongen. Ik vroeg me af waarom, ze waren namelijk nog al aan het pushen. Maar goed dat heb ik al gemerkt vanaf het vliegveld...

Rond 14:00 was het opeens aan het hozen van de regen???? In Fiji??? Waarom? Haha koud was het niet, een warme douche helemaal gratis. Na een flinke hoosbui was het weer klaar...

Nu ik hier toch was wou ik toch even nadi bekijken. Een medewerker ging ook naar de stad want die was klaar met werken, ze drong me aan om mee te gaan met de taxi... Oké waarom? Bus was goedkoper, de taxi chauffeurs beloofde dat het goed koop was, ik stapte in en hij wou me erg graag naar de stad brengen dit was 8fiji dollar. Haha dacht het niet, zei hoefde 70 cent te betalen, ik ga geen 8 dollar betalen, uiteindelijk ergens anders uit gestapt 1 dollar gegeven en de bus verder gepakt.

In de bus kwam ik naast een wat jongeren jongen te zitten. Hij was verbaasd dat ik alleen naar de stad ging als meisje... Hij wou me de stad wel rondleiden, mmm wil ik dit wel? Ik vertelde hem vriendelijk dat ik het alleen wel redden. Eenmaal gearriveerd stond die weer buiten op me te wachten, hij was erg opdringerig. Hij liet me zien waar de bank was, daar moest ik namelijk heen... Eenmaal daar was de vriendelijke man weer weg.

We waren in de stad, ik keek me ogen uit, wat een verschil zeg... Wat ik had gezien in het hostel is heel anders dan de stad. Er waren veel kraampjes en iedereen hield me aan om te zeggen wat ze aan het verkopen waren... Ik weet niet zo goed wat ik van de stad moest vinden, het was mooi maar tegelijkertijd ook zo arm... Buiten de stad is het rijk maar in het echte nadi zelf is het heel anders... Veel mensen waren om het bedelen voor geld...

Na een uurtje ben ik weer weggegaan ik voelde me niet echt lekker in de stad en ging weer liever naar me hostel toe. Na een aantal bussen gevraagd te hebben welke ik nu echt moest pakken had ik de goeie. Ik stond te wachten en er ging een bus voorbij met heel veel mensen, achter in zat een erg vriendelijke man heel aardig naar me te zwaaien, goed kijken, het was de jongen die me rondleiden. Wat aardig!

Eenmaal in het hostel heb ik 2 meisjes ontmoet die uit Suva kwamen, althans daar woonden ze, ze kwamen oorspronkelijk van een ander eiland (die naam ben ik vergeten). Gezellig mee gekletst, gegeten en een heerlijke cocktail gedronken. Vanochtend had ik een meisje ontmoet in het hostel hiernaast (daar zat ik namelijk even voor de gratis WiFi) had der gevraagd om die avond gezellig naar ons hostel te komen want er was een show die avond. Ze kwam me opzoeken gezellig met ze alle gezeten, genoten van de dans show en heerlijke cocktails gedronken.

Morgen gaan we naar de eilanden, ik ben erg benieuwd... Ik heb er zin in!

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 26208

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: