Reis naar Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Reis naar Fiji - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Reis naar Fiji

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 December 2014 | Fiji, Nadi

De wekker ging, mmm ik had onrustig geslapen, waarom? Feit dat ik straks alleen ben, de vlucht, ontmoet ik wel mensen? Ha geen idee...

Ontbeten kon ik niet, koppie thee tas gepakt en daar kwam het afscheid. Gek, maar ook goed. Ik heb een super leuke tijd met Janneke gehad, deze 4 weken had ik zeker niet willen missen! De auto samen huren was een super idee. Nu gaan ik weer alleen naar Fiji en dat is goed ook, tenslotte ben ik hier ook gekomen om zelfstandig te reizen, ik kijk er naar uit maar ik was ook echt wel zenuwachtig hoor... Ik was ook erg benieuwd naar de vlucht weer...

Afscheid genomen en naar de bushalte gelopen, gelukkig niet zo ver. Jemig dat was wel weer even wennen hoor om nu weer de tassen te tillen die je 4 weken lang in de auto hebt gelegd ha ha. De bus kwam snel, eerst naar het centrum gereden en toen gewacht op de bus naar de AirPort. De bus kwam snel, ik deed me tas om en ja hoor ik verloor me armband, drol! Maar wat een geweldige buschauffeurs er waren er 2, een was mee om de weg te leren kennen. De hielpen we zoeken haha wat een schatten, en ja gevonden! Yes! De bus vertrok op naar het vliegveld, gezellig met de busschafeuren gepraat, de zenuwen waren meteen wat weg. Heerlijk!

Op naar het vliegveld, ik had me vader beloofd als ik WiFi zou hebben hem zou proberen te bellen, en dat lukte! Gezellig me ouders nog gesproken voordat ik opsteeg, ze hadden de voorbereidingen voor de kerst, nu baalde ik er wel een beetje van hoor... Maar goed aan de ene kant is kerst ook maar eten eten eten... Dat kan natuurlijk hier ook lies! later me vriendje Paul en jawel ook me schoonvader Willem kwam in beeld! Wat een gezelligheid weer!

Daarna snel wat gegeten (het vliegtuig eten beviel me de vorige keer niet zo uit voorzorg toch wat gegeten). Daar gingen we door de douane, jemig ik had verhalen gehoord over dat het zo super streng was hier, nou dat viel me allemaal reuze mee... Tijdens het Skype met Paul zei ik dat ik stom vergeten was me zonnebrand uit me handtas te halen, maar geen last van gehad heb hem nog steeds. Ik was bij de gate, ik had nog een half uurtje voordat die open ging.

Ik vroeg aan een man wat mijn stoel nummer was omdat Britt dekker weer niks van der kaartje snapten, hij was erg vriendelijk en hielp me meteen. Oké nadeel ik zat meteen aan hem vast, hij was erg opdringerig en ik werd er stront zenuwachtig van... Hij zei 'mooi nu reizen we samen en kunnen we samen verder reizen en ik geef je geld op Fiji' blablablabla oké waarom geld? Ik snapte er niks van watwou doe... Oké lies stoute schoenen aan en maak je sterk, gevraagd wat die bedoelde. Hij wou 2 bountys kopen hij zou me geld geven zodat ik er ook 2 kon kopen voor hem? Waarom? Wat moet je met snoep dacht ik... Oké ik heb hem een beetje genegeerd ik vond het een duister type en het zinde me niks. In het vliegtuig zat die gelukkig verder dan ik.

Ik zat naast een moeder en dochter wat een super vriendelijke mensen. Dit hou ik zeker vol 3u, we raakten in gesprek (wel gek hoor de hele tijd Engels praten, maar ook weer super leuk) en ik vroeg haar wat bounty nou was, ze legde me uit dat het drank is en je dit goedkoper op het vliegveld kunt halen op Fiji mag ieder persoon 2 flessen kopen dus daarom vroeg die het aan mij... Afijn later heb ik hem ook niet meer gezien.

Ik heb een goeie vlucht gehad, het opstijgen maakte me wel wat zenuwachtig we zaten in een klein vliegtuig (naar mijn idee, niet dat ik wat gewend ben maar de eerste wat giga groot voor mij). Hij bewoog aardig oké dat zal wel door de grote komen ha ha. Gezellig gepraat met die moeder, ik zat aan het raam en merkte dat het meisje zich stierlijk verveelde gevraagd of ze aan het raam wou zitten, ze werd meteen verlegen en stil. Schattig! We hebben geruild ach ik vond het wel super om te zien maar ik kon nog met der mee kijken... Later zat ik wat te lezen op me tablet, het meisje verveelde zich duidelijk haha, we hadden een vliegtuig vol huilende kinderen, helemaal niet erg hoor maar na 3u was ik het zat ook... Het meisje heb ik later me tablet gegeven zodat ze wat spelletjes kon doen. De moeder liep naar achteren, ze haalde wat drinken voor ons allemaal super lief. Na de vlucht kreeg ik een dikke knuffel van de moeder en dochter wat een aardig stel. Ze vonden me erg vriendelijk en haar moeder bedankte me dat ik haar zo verwend had, wat schattig. Ook het dalen van het vliegtuig is niet mijn ding, eenmaal op de bodem dan is het prima haha. Ik was ook niet meer zo zenuwachtig.

Het vliegtuig stond stil, jemig je voelde meteen een andere temperatuur, ja is ook wel logisch als je ergens anders zit maar ik had het spontaan spaansbenauwd, lange broek aan, schoenen haha wat een ellende. Het was rond 17:30 dat we landen en nog erg warm... Mmm dit zal wennen worden, een week in bikini, korte broek en shirts lopen! Ik stond te wachten volgens taxi chauffeurs werd ik opgehaald door me hostel, uhm geen idee? Had geen mail gehad, ach ik wacht ff en anders pak ik een taxi. Niet veel later kwam er een stel naast me zitten, wat toeval was die moesten naar het zelfde hostel. Super! Na een uurtje kwam de man ons halen, wat een service, me tas werd gedragen wat zijn ze hier beleefd en vriendelijk.

Het was ongeveer 15 min rijden, dat viel mee. Wat een ander land zeg, het landschap, mensen, alles. Nu al verliefd op Fiji! Geweldig. Ingecheckt en ik werd geholpen naar me kamer, hij droeg weer me tas... Ik kreeg wel medelijden met de man, ik vond het een zware tas namelijk...

Onderweg gezellig met het stel gepraat (Jade en Joe) ze kwamen uit Engeland. We sliepen naast elkaar, afgesproken om later wat te drinken op het strand. Zo gezegd zo gedaan. Ze kwamen me halen en hebben gezellig wat gedronken en gegeten op het terras aan het strand. Super vet. Helaas gingen hun morgen al met de boot mee en ik donderdag pas... Wel een super leuke avond gehad hoor! Om 00:30 lag ik erin, de kamer was super lekker heerlijk koel! Daar hou ik van met de hitte. Ik had afgesproken morgen vroeg te gaan face time met me familie, ze gingen met ze alle eten bij me ouders... Snel slapen en me wekkertje gezet.

Liefs
Lisa

  • 24 December 2014 - 14:41

    Joyce:

    Ha Lisa, had heel wat terug te lezen... Maar nu op mijn bedje in de zon
    Geniet ik er weer even van!! Veel liefs en fun!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 26212

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: