Aaahhhhh duiken... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Aaahhhhh duiken... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Aaahhhhh duiken...

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 Februari 2015 | Australië, Cairns

Aaaaahhhhh vanochtend was het zover, we gaan duiken! En de zon is aan het schijnen, super!
Ik werd om 08:00 op de haven verwacht, dit was ongeveer 10 min lopen. Ik was zenuwachtig niet best, ontbijt ging er ook niet in.

Eenmaal op de boot, kwam er een ouder stel bij mij zitten. Erg leuk. De vrouw vertelde dat ze bang was voor water, wat ik erg knap vond als je dan naar de great barrier reef gaat hihi.

Op de boot kregen we een lijst wat we moesten invullen, over gezondheid, jemig kunnen die woorden nog ingewikkelder? Snapte er vrij weinig van... De instructeurs zullen wel gek van me zijn geworden met al die vragen haha. Afijn daarna kreeg ik me instructie..... Aaaahhhh echt me buik was op dreef. Zenuwachtig maar ook enthousiast. Ik was alleen super bang dat ik zou zinken of een groot eng beest zou zien haha HELD! Eenmaal aangekomen op het platform moesten we kijken wanneer we aan de beurt waren mijn groep was om 11:10. Een klein groepje 4 personen, naja iedereen was met vier haha. Dit vond ik wel lekker eigenlijk.

Oké om precies 11:10 stond ik te springen, het was mijn tijd! Daarvoor had ik al wat gesnorkeld en wat foto's gemaakt (ik had een onderwater camera gekocht, als ik ga duiken doe ik het goed dacht ik). Het vervelende was alleen dat de meneer zei dat ik hem niet mee mocht, om te janken ik moest me concentreren om me ademhaling, even dacht ik overdrijf niet zo maar oké.

Daarna de tank op me rug en dan hopsa naar beneden. Hij zei tegen me 'oké sta maar op en je mag alvast naar beneden lopen' ja hoe? Hahaha die tank was loodzwaar en me flippers werkten ook niet echt mee...

Eenmaal beneden miste we 1 iemand, die had toch besloten het niet te doen, te bang en zenuwachtig. Oké daar gaan we, langzaam gingen we 1 voor 1 een stukje naar beneden en moesten we naar onze guide laten merken hoe het ging, met oren, water bij je bril en met ademhalen. Verbaas inwekend ging dit me echt goed af. De guide was wel oké, vriendelijk niet echt en geduld had die al helemaal niet. Er was nog een meisje en die raakte in paniek onder water, sneu maar de guide vond het maar irritant.

We gingen dus langzaam naar benden en moesten ons vast houden aan de touwen. Maar goed ook anders was ik bang dat ik zonk haha. Daarna gingen we een rondje. De guide in het midden de andere aan 1 arm en ik aan de andere arm. Eerlijk gezegd wel lekker hoor, ik werd meegesleept door de man en keek een beetje rond.

Aaaahhhh wat is dat? Hallelujah, gelukkig geen krokodil of enge haai. Haha het was een gigantische vis, wat een beest. Van tevoren hadden ze ons al over deze vis verteld. Hij bleef maar bij ons zwemmen. Daarna had een andere duiker foto's van ons gemaakt en gingen we weer terug...

Was dit het?

Daarna ben ik gaan snorkelen, hadden we een heerlijke lunch en ben ik met de glas boot mee gegaan, daar zag ik een kleine haai.

Mmmm ik zat te twijfelen, ik wou meer! Ik wou nog een keer duiken! Ach ja waarom ook niet nu ben ik hier.... Hupsa geboekt om 14:00 mocht ik weer....

Ik was alleen met de instructeur, dit vond ik wel relax zo kon die me goed in de gaten houden. Hij vroeg of ik kon zwemmen, uhm ja hoezo? Mooi dan kan je zelf duiken... Ho wacht eens even? Ik ga niet alleen... Maar dat was niet zo hij ging wel mee maar liet me alleen zwemmen en hij bleef bij me. Even dacht ik toedeloe dan zink ik naar de bodem! Ben gek! Hierop moest die lachen... Fijn dat hij het grappig vond haha.

Hatse, deel 2 (oja nu mocht ik me camera wel mee) gelukkig!! Super toffe foto's kunnen maken. We hadden finding nemo gevonden en uiteraard kwam de grote vis weer langs. Erg tof. Ik had van te voren al gevraagd of ze instructeur wat foto's wou maken, dit wou die zeker als ik me mond maar hield tegen de fotografen! Geen probleem!

Daarna weer op naar de boot en terug naar Cairns. Ik zat weer met het stel op de boot, de vrouw vertelde vol trots dat ze erg genoten had. (Ze is namelijk wel gaan snorkelen met een instructeur, haar man en ik zeiden al dit is je kans) Later heb ik nog wat foto's gemaakt met me camera van hun.

Weer terug naar het hostel eten en ik had nu beloofd om met me kamer genootje een borrel te doen.

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 26243

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: