Pinguïns van dichtbij! - Reisverslag uit Moeraki, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Pinguïns van dichtbij! - Reisverslag uit Moeraki, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Pinguïns van dichtbij!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 December 2014 | Nieuw Zeeland, Moeraki

Vanochtend heerlijk wakker geworden onder het orkest van 10 tallen schapen, koeien, varken en paarden. Jawel we zaten op een boerderij. Erg gezellig dat wel! Maar ik wist niet dat die beesten de hele nacht door zulk lawaai maakte ha ha. Nu wel!!

De eigenaar van de camping was erg aardig, hij kwam zelf van Engeland. Hij vroeg ons in de ochtend of we een kopje thee wouden, heerlijk we zijn naar zijn huis gegaan en hebben gezellig wat gedronken, wat een vriendelijke man!

Daarna spullen gepakt en op weg naar Nugget point in de hoop een mooi en beter uitzicht te hebben als gister. En ja wel, wat hadden we een prachtig uitzicht. Er lagen erg veel zeeleeuwen maar deze konden we niet echt van van heeeeel dicht bij zien. Maar niet klagen we hadden super weer en dat was eigenlijk wel wat we wouden voor een mooi uitzicht.

Daarna zijn we door kaka point richting Dunedin gereden!! We reden ongeveer 40 min die kant op en waren gearriveerd in Dunedin. Wat een leuke stad, erg groot dit had ik níet verwacht. We hebben de bieb opgezocht om te gaan zoeken op internet wat we wouden gaan.

Ojaaaa gevonden, hier in Dunedin is de grootste chocolade fabriek, ja die kunnen we natuurlijk niet voorbij laten gaan. Hop snel die kant op, het was al tegen half 4, helaas helaas de laatste rondleiding was al weg. We hebben daarom alleen het museum en een film kunnen zien, maar daar aan tegen kregen we wel verschillende soorten chocola om te proeven! Erg leuk en sommige waren erg lekker. Daarna nog een rondje door de stad gelopen. Het was helaas niet zulk erg mooi weer, maar goed wel droog. Daarna zijn we de auto ingestapt en zijn we richting Moeraki gereden, dit was een klein uurtje boven Dunedin en daar hebben we een super camping gezien.

Snel die kant op, eenmaal daar zei de eigenaar dat als we pinguïns wouden zien we nu nog heen konden, waar ze namelijk zaten zou rond half 8 sluiten. Oké snel die kant op ver was het toch niet. En ja wel, we zagen uiteraard weer meerder pinguïns! Super super leuk en dit keer ook echt van dichtbij! Het verbaasde me hoe groot ze waren. Wat hebben we toch een mazzel elke keer.

Daarna naar de camping gereden en heerlijk gegeten, daar heb ik gedoucht en hebben we relaxt zitten praten met nog een meisje en wat rondgehangen!

Voor morgen ochtend hebben we vroeg de wekker je hebt hier een mooie zonsopgang... Dit gaan we zien.

Liefs
Lisa

• 18 December 2014 - 08:16

Nida :

Ha lieve Lisa, wat een mazzel weer vandaag. En wat gaaf dat je zo een mooi orkest rond je heen hebt geregeld. Haha........ En dan toch pinguïns van dichtbij super weer. De laatste dagen in Nieuw Zeeland breken aan. Geniet er nog van en dan hoppa een nieuw avontuur. Dikke omhelzing uit Amerongen. Xxxxx

• 18 December 2014 - 11:40

Anne:

chocola.. Lekker hoor! Ik heb hier nog een chocolade letter van de bakker liggen, als je op tijd terug komt dan ligt die er misschien nog;)!