Wandeldag - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Wandeldag - Reisverslag uit Owaka, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Wandeldag

15 December 2014 | Nieuw Zeeland, Owaka

Ja ja de wekker ging, het was 09:00. De plannen voor vandaag....

O jawel we gaan een wandeling doen die ik had uitgekozen yes! We waren van plan om richting Papatowai te rijden, dit was ongeveer 40 min rijden vanaf Waikawa de plek waar we sliepen. Onderwijl kwamen er verschillende wandelroutes voorbij, we hadden besloten om er zoveel mogelijk te doen... We wisten nog niet of we daar wouden slapen of een plekje verder Owaka.

Maar eerst mijn wandelroute! Oyeah, deze was de eerste die we tegen kwamen op de kaart genaamd; Niagara Falls de omschrijving was als volgt 'short walk to one of the world's smallest waterfalls'. Oké dit was inderdaad een perfecte loop route voor mij... Ha ha na nog geen 4 meter hadden we ons doel bereikt! Geweldig!

Oké nu weer verder, (ik was aan het genieten van mij wandelroute, nu komen de volgende nog...). De volgende route genaamd; McLean falls deze was 40 min heen en weer... Erg mooi! Daarna zouden we een wat langere doen... Genaamd; Cathedral Caves, hierbij was de wandeling een uur heen en weer. Oké dit werd hem helaas niet, de route was afgesloten we mochten deze wandeling niet lopen. Daarna naar een andere wandeling gegaan ; Lake Wilkie. Hierbij hadden we mooi zicht ober een prachtig meer, oké 10 min en we waren weer bij de auto. Daarna richting Papatowai, hier konden we tanken dit was namelijk wel nodig... Aaaahhhhhh no way, de benzine die we nodig hadden was op... Och hede, we moesten nog 27 km rijden tot er weer een volgend tank station was.. Dit was in Owaka. Oké, besloten door te rijden en daar te gaan slapen. Onderweg daarom 3 wandelroutes laten lopen, we gingen sowieso terug voor 1.

Eenmaal aangekomen in Owaka hebben we eerst getankt, met wat moeite vanwege de creditcard en meerdere keren aan de man gevraagd is het toch gelukt. Daarna hebben we een camping gezocht, super leuke plek met jawel wc en doucheeeeee yeah! Eindelijk weer eens douchen (dit was wel nodig, details bespaar ik). Daarna is Janneke even gaan relaxen op het gras en heb ik het dorpje even verkend, energie genoeg en had de wandel benen er goed in ha.

Na een uurtje terug gegaan naar de camping. Daarna zijn we naar een andere wandel route gegaan die we hadden overgeslagen vanwege het tanken even een stukje terug dus... Deze was; parukaunui falls deze hadden we gevonden in een boek, zag er super mooi uit. De foto was niet gelopen een prachtige waterval. Daarna zijn we naar Surat Bay gereden, hier hadden we weer kans op zeeleeuwen. Het was echt prachtig weer, super mooi! En jawel daar lag er weer een heerlijk languit op het strand.. We hebben er in totaal 4 gezien, prachtig. Een gigantische grote en wat kleinere.

Daarna toch nog even verder gereden naar Cannibal Bay ook hier hadden we kans op zeeleeuwen. Het strand zag er verlaten uit, hij was niet groot. Janneke geloofde het wel en ging terug naar de auto en ben het strand opgelopen en jawel een gevonden! Hij deed heerlijk ze schoonheids slaapje. Daarna besloten weer terug te rijden naar Owaka en lekker te eten.

Heerlijk buiten gegeten, super warm buiten. Daarna heerlijk gedoucht en lekker relaxt.