Wandelen in de Milfourd Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Wandelen in de Milfourd Sounds - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Wandelen in de Milfourd Sounds

Blijf op de hoogte en volg Lisa

10 December 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Wat een nacht, ha om 01:30 schoot ik wakker, wat een storm hadden we vreselijk, het leek de storm in Kaikoura wel, even was ik weer bang dat we straks in de open lucht sliepen... Dit ging maar door tot een uur of 03:00. Ik kon er niet van slapen, ik heb me tas vol met inhoud tegen de wand aangezet zodat die (hopelijk naar mijn idee) wat stevigheid had... Ha geen idee. Janneke had oordopjes in dus die hoorde helemaal niks, ha ik ben over haar heen geklommen om haar tas te pakken om ook tegen de wand te zetten, het zal mij niet gebeuren haha. Ze schrok wakker van me oeps, ze hoorde toen ook de storm, 5min later sliep ze weer haha, gelukkig voor der, jammer voor mij ik kon niet slapen van die storm...

Deze nacht ook weer gehad, rond 10:00 hebben we de spullen opgeruimd en zijn we richting Milfourd sounds gereden, dit was ongeveer nog iets van 50 km rijden, dat is te doen! Eenmaal daar zijn we naar het enigste hostel gegaan, we dachten hier wel met de tent te kunnen staan. Uhm ja tuurlijk kan dat, mooi waar? Op de stenen! Oké dus niet! Twijfelen auto of dan maar in een bed? Dit was helemaal achterlijk duur, auto dus! Ook niet verkeerd.

Daarna zijn we naar de Milfourd sounds gereden. Dit was maar 5min en we waren er al, hier stond niet veel er was een haven, een café/bar en wat wandel routes. Janneke had bij het hostel gevraagd om wandel routes, deze waren er wel een stuk of 3/4 allemaal daar waar ook de bar/café en de haven was. Deze hebben we allemaal gelopen, met een uurtje waren we klaar ha ha grote wandel routes waren dit dus niet... Ideaal voor Lisa! We hadden nog wel andere wandelroutes verwacht, dit kon je alleen bereiken met een boot en vanaf Queenstown of Te Anau.

Daarna wat heerlijk rondgehangen bij het water! Ik had weer geen idee wat ik moest verwachten van de Milfourd sounds, verhalen gehoord, het scheen prachtig te zijn! Ik had stiekem wel een 'klein' dorpje verwacht dit was niet het geval, het was erg klein en totaal niet groot! Alleen wat kamers/appartementen maar daar sliep het personeel.

Maar goed, aan het water was het uitzicht erg mooi! Daarna zijn we naar ons hostel gegaan, een erg mooi hostel trouwens, super leuk, netjes en aan het water. Gegeten, gehangen op de super lekkere banken en heerlijk gedoucht.

Morgen ga ik met een cruise de Milfourd sounds bekijken ik heb er zin in, ze geven mooi weer op, hopen dat dit zo blijft!!

Liefs
Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 26190

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: