Hatse - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Hatse - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Hatse

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 November 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Wat een nacht, een kamer voor met snurkende mannen, hier was Paul niks bij (hi hi). Het was in ieder geval een gratis concert...

De meesten uit me kamer vertrokken vanochtend, ik ben stug blijven liggen tot 09:00 ik was verrot, van wat? Geen idee! Me bedje lag heerlijk, een goed matras! Wel met een kleine deuk erin, maar goed alles went na een tijdje.

Ik had vanochtend afgesproken om met me ouders te gaan facetimen leuk leuk! Me vader had ik al een tijdje niet gezien. Hier in het hostel is de verbinding waardeloos (op de meeste plekken hier in Nieuw-Zeeland, qua internet lopen ze erg achter), om 10:00 ging de bieb ook, wat een rare tijd, afijn ff over 10 zat ik in de bieb te wachten totdat me vaders haar in de krul zat, moeders uit der werk kwam en voor de camera kon verschijnen! Hatse daar waren ze, in beeld! Gezellig zitten bijkletsen.

Na het gesprek met me ouders ff met Paul zitten face timen, deze verbinding was wat minder, hij viel vaak weg... Of drukte hem weg? Ik vertelde hem dat ik het hostel leuk vond, maar weinig contacten hier zijn... Na het gefacetimed, ben ik wat dingen op internet gaan zoeken... Ik heb voor mezelf een soort schema gemaakt waar ik allemaal nog heen wil hier in het zuid eiland, hoeveel dagen en hoelang ik dan nog over heb! Ideaal dit, zou van tevoren niet plannen en wel zien, oké dit kan ik niet ik moet wel een beetje weten wat ik doe. Er zat een Nederlands meisje naast me, Hatse meteen contact gelegd, ze nodigde me uit om morgen avond te komen eten en dan naar een Karaoke feest te gaan, waarom niet?

Pppffff wat zijn die hostels hier gillend duur, de meeste in me hostel zeggen dat dit de goedkoopste is, die hebben het hele zuid eiland al gezien, och hede! We gaan het allemaal zien... Om bij verschillende plaatsen te komen is het lastig, het makkelijkste is dan om een auto te huren/ kopen, alleen? Nee dat doe ik niet!

Ik ben terug naar het hostel geweest en heb een tijdje met die geweldige baad zitten praten wat een pracht vent, hij hielp me met alles. Ik vroeg hem namelijk of er ergens een notitie bord was zodat ik ergens kon ophangen dat ik donderdag naar Kaikoura wou en het liefst met iemand mee wou rijden, bus was achterlijk duur... Wat een topper, hij hielp me, ik heb wat opgeschreven en hij zou het scannen en kopiëren helemaal top, hij zette op de map waar de grootste backpackers hostels waren en daar ging ik op de stad door haha. Hij moest wel erg lachen om me mooie Engelse schrijf kunsten, ach ja Engels praten en Engels schrijven?? Niet alles in een keer leren hè. Het Nederlandse meisje Janneke was ook gearriveerd in Nelson, die zat alleen ergens anders. Ik was toch een rondje hostels om me folders op te hangen dus ben even langs gewipt. We hebben wat zitten praten, we hadden het in Rotorua al over om misschien een auto samen te kunnen huren, dit was nog niet zeker Janneke wou namelijk gaan lopen in abel tasman park, dus was de bedoeling dat die langer bleef, ik wou dan eigenlijk alweer verder. Ach en lopen is niet echt me ding... Slechte knieën zal ik zeggen ha ha.

De plannen waren gewijzigd, lopen in het abel tasman park werd niks, het was allemaal vol geboekt... Auto huren? Dit leek ons allebei een super plan! Samen, we kunnen dan overal langs, stoppen wat we willen zien en kost ons zeker qua geld... Denken denken denken, oké op naar de I-site informatie halen... Kwam een jongen van het hostel tegen hij gaf me enkele tips, ideaal! Er zat een goeie auto zaak hier verder op, hopsa die kant op... Meneer gebeld wat een gedoe aan de telefoon, snapte er geen drol van... Maar jawel om 20:00 hebben we een afspraak, hij haalt ons op bij mijn hostel en dan kunnen we een oefen rondje doen om te kijken wat we ervan vinden... Oké wat een leuke ideeën meteen langs de warehouse (een grote winkel, met werkelijk waar van alles, van kleding tot camping spullen tot elektrische dingen, alles!) we gingen meteen kijken voor camping spullen, ja als we dan een auto doen dan maar helemaal zuinig, ha af en toe slapen in de auto, misschien wel een tent kopen? Oeh ik werd helemaal enthousiast...

Oeh de klok tikt, het is 20:00 we stonden buiten en daar kwam die.. Ik vond het toch best spannend... Ah daar gaan we op naar onze wachtende auto... Haha geweldig. Oké was wel een beetje zenuwachtig. We kregen de papieren voor ons neus en konden kijken of het goed was... Auto gezien, oké doen dan maar... Morgen avond mogen we hem al ophalen, kost niks extra's zo kunnen we de auto inladen en donderdag meteen weg. Ideaal!

Yeahhhh de auto is gehuurd! Helemaal zin in, nu kunnen we gaan en staan waar we willen!

Liefs
Lisa

  • 25 November 2014 - 10:43

    Nida :

    Ha kanjer, wat een strak plan een auto een tentje en hoppa gaan:)! Stoer hoor! Kan je inderdaad gaan en staan waar jullie willen. Ideaal zo. Wat een mooie foto's weer. En niets over spierpijn van je activiteit gisteren. Toch best een goede conditie haha. Veel plezier maar weer, dikke kus uit Amerongen waar het vannacht heeft gevroren. Dat was ruiten krabben hahaha hier de schaatsen uit het vet. Xxxxxxx

  • 25 November 2014 - 12:37

    Matthy:

    Jammer dat ik de krul in het haar bij je vader heb gemist......
    En hoezo zwakke knieen ...........een echte Zegers smoes.
    Maar wel een top plan hoor een auto en een tentje, gaaf om zo rond te reizen.
    Heel veel plezier we lezen het wel weer.
    XXXXXXXXXXXX

  • 26 November 2014 - 11:09

    Opafup:

    ik vind het mooi jou verhalen te lezen

  • 26 November 2014 - 20:43

    Lamsing:

    Hatse!

    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 26209

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: