Wandelen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Wandelen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Wandelen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Yeah 18 november wat een mooie dag, vandaag een jaar met me aller liefste vriend Paul! Helaas alleen vieren...

Gister avond hebben we nog gezellig naar een dvd gekeken met een hele groep dit was erg leuk, ook heb ik me lieve broer weer even gezien via face time, en uiteraard de kleintjes en Annet! Erg gezellig om weer te spreken en te zien.

Vanochtend begon de dag weer vroeg rond 06:00 waren er mensen uit me kamer die vertrokken helaas duurde dit wat langer als gepland, om 08:00 waren ze namelijk nog bezig met inpakken, rond 08:30 was ik het zat en ben ik er maar uit gegaan. Me klaar gemaakt en daarna ff face met Paul.

Ik had vandaag met een meisje afgesproken om naar de redwoodsforrest te gaan, groot bos waar je verschillende wandelingen kunt maken van verschillende kilometers. Sommige waren afgezet want wat bleek nou, er was vannacht een soort van aardbeving of schok of iets dergelijks geweest, afijn niks van gemerkt heb heerlijk geslapen haha. Hierdoor waren er wel een paar paden afgezet (niet erg voor mij, want dat was me toch te lang lopen). Gisteren hoosde het de hele dag van de regen dus oppassen dat we niet uitgleden.

Afijn rond 14:00 gingen we die kant op, en begonnen we aan de wandeling. Het was prachtig weer dus gelukkig dat hadden we mee. We hadden een wandeling van 1,5u gekozen, alleen de gedachten maakte me al vreselijk moe, maar oké ik laat me niet kennen, en jawel het is me gelukt! 1 keer gestopt want we gierde van de dorst ha, en een gezond appeltje voor onderweg. Daarna zijn we terug gelopen naar de stad, heen weg hadden we de bus, en vonden dat zo snel gaan dat we dachten we gaan terug lopend. Oké die gedachten moet ik niet snel meer hebben, haha iets langer dan verwacht.

Ik wou nog heel graag wat dingen in de stad zien, aangezien we toch aan het wandelen waren hebben we dit er meteen achter aangedaan, rond 17:30 waren we in de stad. We zijn eerst naar de governments garden, daarna ben ik alleen nog naar een park gelopen (ja de wandel benen zaten er goed in). Hier konden we genieten van de heerlijke lucht van rotte eieren. De stad ruikt er echt naar, vreselijk dit komt door de geisers, die te vinden zijn in het park. De lucht is niet al te lekker, maar wel erg mooi om te zien.

Eenmaal terug in het hostel was het alweer 19:30, ik heb eerlijk gezegd eerst een half uur op een stoel gezeten, ha ik was gebroken! Dit was Lisa niet gewend (in nieuw Zeeland loop je trouwens wel veel, ach kwaad kan het zeker niet!). Daarna heerlijk wat gegeten.

Morgen zou ik eigenlijk met een dat Nederlandse meisje (waarmee ik de hele dag was). Naar taupo reizen, aangezien alles hier redelijk prijzig is hadden we bedacht om te gaan liften, alleen doe ik dit zeker niet, maar ach met ze 2e. We hoorden dat dit normaal was en de meesten doen dit. Oké ik scheet al in me broek bij het idee...

In het hostel hadden we een duist meisje ontmoet we raakte aan de praat, ze had een auto en jawel ze ging naar taupo! Hallelujah, we konden mee rijden! Ha oké heerlijk dit idee.

Straks lekker naar bed, morgen willen we vroeg vertrekken zodat we lekker de hele dag hebben.

Liefs
Lisa

  • 18 November 2014 - 10:31

    Oma:

    Lieve Schat, Wat laat je ons iedere dag toch gezellig mee genieten van al je belevenissen.
    Heb je wel goeie wandelschoenen? Haha,
    Fijne dag en tot morgen lieverd ,Dikkkkkke Kus.

  • 18 November 2014 - 10:58

    Nida :

    Ha lieve Lisa, gefeliciteerd met een jaar Paul in je leven! En wat een sportief gebeuren:)! Maar zo zie je wel heel veel en zoals je schrijft wel heel indrukwekkend en mooi allemaal. Heerlijk weer een lift, scheelt toch maar mooi in de kosten. Alle kleine beetjes helpen om de maanden door te komen. En blijf af en toe maar een "schijtbak" hahaha dan kan je niks gebeuren. Veel plezier weer. Xxxxx uit een somber en regenachtig Nederland.

  • 19 November 2014 - 00:31

    Rinus :

    Hooi lieverd,
    Leuk die verhalen over vermoeiende wandelingen en over begrijpelijke schijtlijster afwegingen!
    Als je toch in/bij taupo bent, dan kregen wij de tip van buurvrouw Yvonne, omdat je dan echt in Maori-gebied bent, eens een culturele village te bezoeken. Kan je allerlei dingen zien en meemaken van hun gewoonten, rituelen maar ook hoe ze hun bootjes maken waarmee ze op walvisvangst gingen enz.
    Veel plezier!!!
    Liefs van oompje.

  • 19 November 2014 - 12:03

    Matthy:

    Ha Liesje pas maar op straks krijg je nog van die dikke wandel plof kuiten....niet echt charmant voor een jonge meid hahahaha
    En happy met Paul.....Gefeliciteerd.
    XXX Tante Mat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 26198

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: