Trein ritje - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Trein ritje - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Trein ritje

Blijf op de hoogte en volg Lisa

16 November 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Daar gaan we weer, op naar coromandel town! Ik heb een tip gekregen van mister dj bobski om daar met een trein mee te gaan... Gezocht op internet wat het precies in hield, dit leek me wel geinig. We reden rond 10:00 weg van Whitianga naar coromandel town, hoelang het rijden was? Uhm denk ongeveer 1uur of langer. Heb ik me eigenlijk niet in verdiept. De meiden met wie ik mee zou rijden zouden namelijk naar thames gaan en wouden mij wel afzetten in coromandel! Kijk super, ook geregeld!

Vanochtend aan de ontbijt tafel zei het meisje dat rijd 'ik zal maar veel eten, want het word een lange toch'. Ik snapte er niks van, zolang was dat niet rijden naar coromandel. Afijn wat bleek ze hadden besloten om naar rotorua te gaan. Jammer want ze zeiden tegen mij dat word wel dinsdag of zelfs woensdag, ik wou daar graag ook heen maar meerijden werd dus niks omdat ze te laat gingen voor mij (en kwam ik niet uit met tijd ha ha). Hier baalde ik wel een beetje van anders had ik coromandel namelijk overgeslagen, ik bleef hier maar voor 1 nacht.

Ik had me trein geboekt om 15:15 ik denk dan hebben we alle tijd, dit was ook zo. Na een wat ongemakkelijke rit (de 2duitse meisjes hadden namelijk een kleine ruzie gehad, dit was duidelijk te merken) ook reed er nog een ander meisje mee die ze die dag daarvoor hadden leren kennen (ook Duits). De sfeer was om te snijden, afijn ik dacht het zal allemaal wel, uurtje en dan ben ik weer alleen. Heel gek maar ik was echt blij om weer alleen te zijn. Ik mag niet zeuren want super dat ze me evengoed wouden af zetten maar met het uur werden ze niet leuker ook niet tegen mij. Gelukkig kan ik aardig wat hebben, maar in coromandel was de emmer dan ook goed vol.

Eerst hebben we me spullen naar het hostel gebracht. Ha ik kwam aan en dacht 'och hede lies heb je wel goed gekeken, wat heb je nu geboekt?' Uhm ik denk dat dit een soort hippie plek is. Rond leiding gehad en ik geef toe ik was meteen verkocht, wat een geweldige sfeer hier! Heerlijk relaxt met al die hippies. Ook een super hostel, leuke kamers en leuke tuin, alles!

Oja Oma ik zit op de 'te tiki street', dit is een zei straat van de grote weg genaamd rings road, in coromandel town, hostel naam; lions den hostel, kan u kijken op Google earth, ik zal zwaaien ha ha.

Daarna reden we door naar driving creek road (driving creek railway & potteries).

De trein was geboekt en ik stond daar. 3u te vroeg (was er namelijk rond 11:45) ha echte Zegers je kan maar vast optijd zijn! Ik heb gevraagd of er misschien en trein eerder die kant op ging en of daar nog plek was. Yes dit was er om 12:45 ging er nog een trein super, klein uurtje wachten! Ik zat wat buiten te wachten en liep langs een café dit zag er erg gezellig uit (ik denk dat dit een soort hippie dorp is, geweldig). Daar ben ik even gaan zitten, hier was trouwens ook heerlijk weer Free WiFi.

Ik zat buiten te wachten totdat de trein weer ging, er kwam een meisje naast me zitten. We hebben gezellig geklets en gingen daarna de trein in, gezellig naast elkaar. Wat een kwebbel, leek wel of ik mezelf hoorde ha ha. De trein ging, haha prachtig wat maakte dat ding een geluid, moest meteen denken al allemaal kinderfilms! De man die de trein reed (geen idee hoe je dat noemt) vertelde van alles, dit was erg leuk. Het uitzicht was ook prachtig de rit duurde ongeveer een uurtje. Aan het einde van de rit mochten we eruit en hadden we een prachtig uitzicht! Super mooi om te zien, we hadden ook prachtig weer, de zon kwam steeds meer door!

Eenmaal beneden sprak ik een Australische man, hij ging wat eten bij het café ff verderop ik ging mee samen met het andere meisje. We hebben daar heerlijk in de zon gezeten en gekletst. We hadden allemaal een andere reis al gehad (wel allemaal in Nieuw-Zeeland maar allemaal ergens anders beginnen) dit was super zo konden we elkaar wat tips geven.

Dit meisje zat trouwens in het zelfde hostel kwam ik achter, alleen ging ze die middag weg. Ik liep met der mee het dorp in (stad kan je het niet noemen zo klein) zei moest naar het busstation en ik ging de boel een beetje verkennen.

Eenmaal terug in het hostel ging ik naar me kamer, en jawel de kamer was vol, met dit x alleen maar jongens, ik begon een beetje te twijfelen, zit ik wel goed hier? Oké ik dacht doe net of ik dom ben en loop naar de receptie 'ja mevr. U zit inderdaad in de jongens kamer, er was wat verkeerd gegaan, is dit een probleem'. Prima ook een keer gezellig! Gezellig met ze gepraat later hebben we buiten heerlijk in de zon gezeten en een biertje gedaan, ik zeg super!

Later sprak ik een meisje, het was een zusje van een van de jongens ze ging een of andere route lopen, (kauri block walk) ze vroeg of ik mee ging. We konden kiezen 15 min of 45 min, ik dacht 15 min is lang zat! Gelukkig dacht zei er ook zo over. Maar het scheelde we moesten de berg op dus 15 minuten werd al gauw 'iets' langer ha. We hebben de route gelopen, zo kwamen we op een berg en hadden we een prachtig uitzicht op coromandel town.

We liepen weer terug naar ons hostel het was 19:00 Ze kwam een paar vrienden tegen die ze daar had ontmoet, ze gingen voetballen en basketballen ze vroegen of we mee gingen. Oké laat ik me voetbal talenten hier maar even zien in Nieuw-Zeeland. Het was erg gezellig.

Daarna dachten we echt naar het hostel te gaan, onderweg daar naar toe kwam de baas van het hostel langsrijden. Hij wist ook niet hoe gauw die weer in ze achteruit moest, hij vroeg of we mee gingen naar het strand, dus ik vroeg heel leuk, o leuk wat ga je daar doen? Waarop die antwoorden we gaan naar de zonsondergang kijken met een borrel, kijk die borrel klopt goed. Samen met het meisje in de auto gestapt en opweg naar het strand.

Oké ik moet toegeven toen ik eenmaal in de auto zat vond ik hem wel een beetje spannend, ze auto was ook een bende en ik kon hem ook niet. Maar afijn het was erg gezellig op het strand, daar waren nog een paar mensen van het hostel. We hebben daar even gezellig gezeten! De baas werd gebeld (gelukkig) er stonden mensen bij het hostel die wouden douchen. Ik was blij want ik had het ijskoud ha ha, tijdens de wandeling had ik heerlijk een hempje aan, met het voetballen ook geen last van kou, maar op het strand werd het erg koud, met slippers en een hempje. We zijn weer meegereden naar het hostel en hebben wat gegeten niet veel honger had ik toch niet meer (21:00). Daarna heerlijk gedoucht, het was een leuke onverwachtse dag zo!

Liefs
Lisa

  • 17 November 2014 - 17:44

    Anne:

    Ik heb ook ff op google earth gegluurd hoor;)! Zag een heerlijke broodjeszaak in de buurt haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Coromandel

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 26203

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: