Van Paihia naar Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Van Paihia naar Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Van Paihia naar Whitianga

Blijf op de hoogte en volg Lisa

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Daar gaan we weer me verjaardag is om, een nieuwe dag en een nieuwe reis om weer mee te gaan beginnen. Dit keer gaat de reis naar Coromandel. Na een erg gezellig avond, was me wekker nu iets te vroeg... 06:15, ik had beloofd met vriendin lief Marieke aldus Wets te Skype. Ik was me aan het klaar maken en in een x dacht ik, ik ben de enige? Och hede wekker een uur te vroeg, snel weer proberen wat te slapen haha.

Nog even terug naar gister, gister ochtend was ik nog druk op zoek naar een bus die vanaf Paihia naar Coromandel ging. Dit was niet makkelijk te vinden. Of ik moest er veel voor betalen of ik moest wel een aantal x over stappen. Er zaten twee Duitse meisjes te wachten buiten, die moesten namelijk net als ik voor 1 nacht verhuizen van plek. Ik vroeg aan ze of ze me konden helpen en misschien wat tips konden geven! Wat ben ik achter af blij dat ik naar ze toe liep. Wat bleek namelijk er ging der 1 met de auto die kant op en had nog plek voor 2! Yeahhhh ik kon dus meerijden! Geweldig maar ook wel spannend. Ik ben namelijk niet zo snel een type die bij mensen instapt. Maar afijn, ze leken me aardig en gezellig en konden elkaar ook net een paar minuten (zeiden ze). Wat fijn was dat we die nacht allemaal op de zelfde kamer sliepen. Zo kon ik ze stiekem in de gaten houden dat ze niet al eerder als mij weg gingen haha lies wat een vertrouwen weer...

Dit was even tussen door... Nu weer verder naar vandaag.

Me wekker dus een uurtje later gezet, wat heerlijk was maar het was ook onzin, want wakker was ik toch al. We zijn ons klaar gaan maken. De andere meiden gingen nog met hun ouders Skype dus ik had een uur om te ontbijten en bij te kletsen met Wets. Dit ging net optijd ha ha. Ik vroeg aan die meiden in welk hostel ze zouden verblijven, zij gingen naar Whitianga en ik zou naar Coromandel town. Ze vroegen of ik niet gezellig met ze door wou reizen en dat we samen naar Whitianga gingen en daar 2 dagen hadden om dingen te ontdekken. Oké ik ging kijken of dit lukte. Me andere hostel af gemaild (met behulp van Paul, Engels praten oké maar schrijven dat leer ik nog wel). Daarna me andere hostel geboekt, zelfde hostel als de andere meiden! Leuk.

Nou daar gingen we hoor, 3 meiden, 1 auto, 1 kaart, let's go, op naar een nieuwe stad; Whitianga.

Het was ongeveer 7u rijden bij elkaar, van te voren had ik hier weinig zin in, maar afijn het scheelde al dat het dit x met een auto was, gezellig meiden en arco! Althans de arco hadden we achteraf niet nodig, het regende het begin van de reis, later niet meer, eenmaal in het hostel alleen maar regen.

Het was een erg gezellig reis, veel gepraat met elkaar. Het is leuk de Duitse meisjes praten alleen maar Engels zodat ik het ook kan verstaan, Duits kan ik wel hoor maar als Duitse mensen snel en veel praten, stop maar dan snap ik het niet meer. Gelukkig vonden ze dit niet erg want ze kwamen hier om Engels te leren en niet de hele tijd Duits te hoeven praten. Vlak bij Auckland waren we ongeveer op de helft, we hebben even gestopt om onze benen te strekken en onze maag te vullen!

Maag gevuld, benen gestrekt en hoppa gaan met die banaan!

Eenmaal aangekomen in Whitianga was het hostel zo te vinden! We hebben een kamer met 10 bedden waarvan er nu 8 bezet zijn. Het was aardig van de vrouw achter de bali ze heeft me namelijk in de kamer gezet met de meiden anders zat ik met andere of in een jongens kamer, afijn ook niet erg hoor ha.

Raad eens eenmaal in de kamer, jawel nog meer Duitse mensen. Ik denk zomaar in Duitsland rustig is op dit moment zeker qua jongeren, het is niet normaal hoeveel Duitse mensen hier zijn. Het grappige is dat vinden ze zelf ook allemaal, overal waar je bent zijn er wel een paar. Ik zit met een Frans meisje op de kamer en de rest is Duits.

We hebben met ze 3e gekookt en gegeten, daarna hebben we wat rond gehangen in het hostel. Morgen gaan we met ze 3e op pad en met de auto. Het is erg fijn om iemand hier te hebben met een auto, bussen enz zijn hier moeilijk te krijgen.

De foto's komen wat later, ik moet namelijk wat kopen om er weer foto's op te zetten!

Liefs
Lisa

  • 13 November 2014 - 10:03

    Oma:

    Je bent maar een geluksvogeltje om zulke leuke meiden met een auto tegen te komen!
    Heel veel plezier hoor. Xxxxxx

  • 13 November 2014 - 10:21

    Willem Witte:

    Leuke verslagen schrijf je Lisa ondanks dat je op je kop loopt,het is duidelijk dat je flink geniet
    en zo hoort het ook.Nog even en dan kan je Erica Terpstra vervangen met je reisverslagen.
    Heel veel plezier verder en Coramandel is ook heel erg mooi.

    Geniet er van

  • 13 November 2014 - 19:54

    Matthy:

    Hee Liesje....dapper hoor om met vreemde in een auto op pad te gaan......
    Je geniet flink....daar gaat hem.
    Tot de volgende keer maar weer.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whitianga

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 26224

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: