Yeahhh its my birthday! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Yeahhh its my birthday! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Yeahhh its my birthday!

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Gister avond gezellig met het groepje buiten gezeten dat was erg gezellig. Daarna ging ik even face-timen met Paul, ik moest buiten zitten want de tv kamer en de keuken worden altijd na 23:00 dicht gedaan. Dus ik zat lekker buiten, eenmaal buiten werden de lichten uit gegooid. Boven zitten was ook geen optie, dit omdat daar heel slecht bereik is en ik met nog 8 andere op een kamer zat en de helft al sliep. Ach ik zat buiten ook prima. Ook nog even gefacetimed met moeders en met zuster lief. Hier was ik namelijk al jarig (20jaar), gek hoor om eigenlijk in je eentje je verjaardag te beginnen haha... Verder kon ik niemand en ga ook niet met een bord lopen 'its my birthday'. Al ben ik wel gek op aandacht, toch pap en mam?

Afijn rond 01:00 ging ik lekker slapen en hopen op mooi weer voor de dag erna (naja dag eigenlijk een paar uur want dan was ik toch wel wakker).

Een paar kamer genoten gingen al vroeg weg 6 a 7 uur. Dus ik werd regelmatig wakker. Ik was van plan om naar Russel te gaan, dat is een dorpje hier verder op waar je met de boot 5 a 10 bent. Maar helaas dit lukte niet, me bed lag dit x zooooo lekker. Om 08:30 ben ik eruit gegaan en heb mezelf klaar gemaakt voor de feestelijk dag. Eenmaal eruit heb ik met verschillende mensen gesproken op face-time, opa en oma drijver, Paul, Rien en Nida, erg leuk allemaal! Fijn mensen te spreken. Wel gek hoor je verjaardag hier aan de andere kant, en op Texel was ik nog geen eens jarig. Afijn, dat mag de pret niet drukken...

Ik heb mezelf getrakteerd op een uitje, ik dacht doe eens gek, gooi je haren los. Want jawel vandaag gaan we naar the hole in the rock en hopelijk gaan we veel dolfijnen zien!!!! Aaahhhh zo spannend. Opa drijver zei nog 'die zwemmen hier ook hoor, daarvoor hoef je niet daar naar toe'. Hi, oop het was wel bijzonder om ze te zien!

Ik werd om 13:15 verwacht bij de boot... Een kamer genoot ging ook mee, erg gezellig Alice heette ze. Maar toen gebeurde er wat... Ooooo my ... Lisa was een beetje gestrest, ik kon nergens maar dan ook nergens me kaartje meer vinden, haha en ik ben altijd zo georganiseerd... Afijn ik denk ga gewoon heen en doe net of ik dom hem. Gelukkig hadden ze deze ZAGERS al in het systeem staan dus mocht gewoon mee... Ze hadden me naam verkeerd gespeld, haha. Maar ik was blij!

Hoppa de boot in en richting een mooie middag! Eenmaal aan boord vertelde de schipper dat we NIET naar de hole in the rock kunnen vanwege de wind en de storm op zee. We konden een andere dag gaan, helaas voor mij is dit me laatste dag hier dus helaas dat werd hem niet. Ach wat je niet ziet mis je ook niet denk ik... We gingen langs verschillende eilandjes erg mooi... Op een gegeven moment stopte de schipper, hier moesten de dolfijnen zijn. Maar waar? Ik zag ze niet. Ik hoopte zo dat ze kwamen en jawel daar waren ze! Jemig wat heb ik me verbaasd over de grootte van die beesten... Ik dacht dat ze kleiner waren haha zo zie je maar, ik leer elke dag. Ze hadden ook jonkies bij zich, die waren ze mooi aan het showen. Echt zo gaaf die tilde ze op boven water! We stonden voor op de punt van de boot en we konden ze van heeeeel dicht bij zien, prachtig! We stonden niet alleen, er was ook een hele bus Chinezen mee erg gezellig, maar met foto's maken erg lastig, ze waren overal. Het leuke was wel ze probeerde de dolfijnen te roepen ofz. Het leek serieus wel een orkest.

We vaarde weer verder om ergens op een eiland te stoppen, genaamd; urupukapuka. Je zou dit maar elke dag moeten uitspreken hihi. Hier hebben we een rondje gelopen, we hadden hiervoor 40 min. Ik verbaas me over de prachtige natuur hier, ik begin er zelfs een beetje van te houden, ha gek ik en natuur! Maar echt zo prachtig hier. Helaas viel de wandeling al snel in het water... Het begon te regenen, hihi. Afijn ik had even goed de leukste dag, deze verjaardag vergeet ik niet!

Rond 17:00 waren we weer terug in paihia. Eenmaal daar ben ik samen met Alice naar de winkel gegaan, we zouden ergens wat gaan eten maar hadden een beter idee, zelf eten maken (scheelt geld) en wat drank kopen dat is namelijk erg duur hier, maar in de winkel goedkoper dan aan de bar. We hebben lekker gegeten met een borrel der bij. De avond was erg gezellig, een paar meiden wisten dat ik jarig was en zo werd ik al snel door veel mensen gefeliciteerd. Ik heb me ondanks dat ik niet bij familie en vrienden zit op Texel echt jarig gevoeld. En heb genoten, wat een leuke verjaardag, dit vergeet ik zeker niet snel!

De foto's komen eraan!

Liefs Lisa

  • 12 November 2014 - 10:36

    Mams:

    Hey Schatje, nogmaals gefeliciteerd! Super dat je zo'n speciale dag hebt gehad!
    Dat chineze orkest had ik graag willen horen......geluidsopname gemaakt? Kan wel eens een hit worden!
    Geniet lekker verder......XXX

  • 12 November 2014 - 12:08

    Matthy:

    Yeahhhh 20 lentes jong......Gefeliciteerd
    En fantastisch dat je dolfijnen hebt gespot !!!
    Wat een bofkont ben jij zeg...
    xxxxx

  • 12 November 2014 - 12:35

    Oma:

    Lieve schat,wat fijn om te lezen dat je zo ver van huis toch zo'n leuke verjaardag hebt gehad.
    Wij nemen vandaag wel een neut op je 20ste.
    Straks maar weer goeie reis, wij reizen weer mee!!!
    Dikkkke knuffel.

  • 12 November 2014 - 12:36

    Nida :

    Ook zo nog echt gefeliciteerd lieverd! super zo je verjaardag vieren. En wat gaaf die dolfijnen spotten echt tof meis. Zo vier je je verjaardag op afstand ook met ons hahaha. Ben natuurlijk nieuwsgierig waar de reis je nu naar toe gaat brengen en wat het volgende avontuur is. Al een week op pad! Je schrift echt heel beeldend, net alsof we er bij zijn. Nieuw talent ontdekt van je. Veel plezier weer.
    Xxxxxxx

  • 13 November 2014 - 16:08

    Jacolien:

    Lieve Lisa, Wel een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd. Wat een bijzondere manier om je nieuwe levensjaar te beginnen, echt petje af hoor, stoer van je zo in je eentje op pad naar de andere kant als het veilige Texel. Geniet van alle nieuwe indrukken, vriendschappen en natuurschoon. Voor dit nieuwe levensjaar alle goeds toegewenst. Lieve groet Jacolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 26244

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: