Cape reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu Cape reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lisa Zegers - WaarBenJij.nu

Cape reinga

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

De wekker ging weer lekker optijd, 06:15, een echt ochtend mens word ik zo langzamerhand ha ha. Tas gepakt, brood gesmeerd en we stonden klaar op de straat voor ons hotel... Maar waarom?

Gister heb ik een dag extra geboekt om vandaag naar cape reinga te gaan, ik wou daar eigenlijk ergens in de buurt slapen, maar dat was moeilijk te vinden. Vanaf Paihia kon ik met een tour mee, 07:00 in de ochtend heen en 18:30 in de avond terug. Dat leek me wel wat, dus besloten een dag erbij te boeken zodat ik ook nog een dag wat kan doen hier in de bay of Islands.

Om 06:50 stonden we klaar, er kwamen 3 bussen bij ons in de straat. Volgens mij is de straat waar ik zit alleen maar hostels, appartementen en B&B. Ik wou in stappen, verkeerde ik werd door gestuurd naar de anderen. Nummer 2, ik wou in stappen daar werd ik ook door gestuurd. Oké nog 1 bus, nummer 3, mmm vreemd ook daar stond mijn naam niet op de lijst. Oje en nu? Ik heb er voor betaald. De buschauffeurs vroegen aan me waar me vriendinnen zaten. Ik vertelde ze dat er in een bus een paar meiden zitten die ik gister heb leren kennen en dan graag daar zou willen zitten. Dit was gelukkig geen probleem. Het was geregeld ik mocht mee naar cape reinga! Gelukkig!

Rijden maar, het was een bus rit van ongeveer 2,5 uur. Onderwijl vertelde de buschauffeur een boel over het eiland (niet dat ik alles mee kreeg, maar hij deed het erg leuk). De eerste stop was bij, jawel moeders, Marleen en tante Nida let op, een land met allemaal soorten bomen, en wat word daar gemaakt, jawel WIJN! Het zag er erg mooi uit... Daarna reden we weer verder we zijn gestopt ergens in een bos hier kun je een stukje lopen genaamd; manginangina kuari walk.

Toen begon het echt, opweg naar cape reinga! Het was een mooie reis, veel gezien! Wat een uitzicht, echt prachtig! Rond 11:20 kwamen we aan bij cape reinga we hadden de tijd tot 12:10 om wat foto's te maken en rond te lopen. Jemig wat is het daar mooi zeg. Dat uitzicht en geweldig! Afijn eenmaal weer in de bus reden we naar een klein strandje vlakbij, hier gingen we lunchen. Ook een super stuk! We zouden om 13:15 weg rijden om vervolgens te gaan sand boarding, wat ik daarvan moest verwachten ik had geen idee...

Het gekke was trouwens toen ik die zandbergen zag ik het raar vond, hoe kan dit in nieuw Zeeland liggen, naast een strand, bos, super mooi meer. Het waren geen duinen. We zochten een grote berg op. Het was dus de bedoeling dat we met een bord van de zand bult naar beneden gleden, wel op de buik. Aaaahhhhhhh dacht ik, eerst maar even kijken. Oké ik gaf meteen toe dit ziet er leuk uit haha! Ik ben eerst van een klein stukje gegaan, even de feeling hebben zullen we maar zeggen... Daarna ben ik helemaal naar boven gegaan, eenmaal boven moest ik eerst bijkomen! Ha word ook een dagje ouder. Eenmaal op dat bord vond ik het geweldig! Echt zo gaaf om te doen... Foto's volgen...

De tour ging verder, de dag was nog niet om... We gingen naar de ninety mile beach. Dit is een ongebroken stuk strand, de naam verklapt het al 90 mile (145 km) lang. We zijn er met de bus over heen gegaan echt zo mooi! De buschauffeur waar daar aan tegen ook erg gezellig!

De tour ging verder en we gingen weer terug naar paihia. We stopte nog een keer, we konden kiezen of we fish en chips wouden, heel gek maar ik heb nee gezegd. Eten als backpacker is al niet zo goed dus dacht laat ik vanavond maar zelf wat 'koken'.

Eenmaal aangekomen ben ik eerst heerlijk gaan douchen, zat namelijk onder het zand hihi. Daarna gezellig met een clubje buiten gezeten.

De foto's van de laatste verslagen volgen nog, het internet is hier niet al te goed.

Liefs Lisa

  • 11 November 2014 - 10:20

    Nida:

    wauw Lisa, wat een tocht weer. En gaaf dat zandborden:)! En die wijn hmmmmmmmmmmmm. lijkt mij wel wat! hahahaha. En joehoe gezond hoor je eigen potje koken. Ben benieuwd wat je hebt gemaakt. Hahaha.
    Slaap lekker zo, voor ons ligt weer een hele dag voor ons. Liefs Nida

  • 11 November 2014 - 10:38

    Matthy:

    Hoe gaaf weer....leuk om te lezen....jij hebt natuurlijk met een smekende blik de buschauffeur aangekeken.
    Hij kon geen nee zeggen.
    En met dat koken viel het wel mee zeker.... was vast een snelle hap
    Liefs.....

  • 11 November 2014 - 10:40

    Mams:

    Prachtig verslag weer Lisa!! Wat geweldig dat je zoveel moois ziet en doet. Dat stukje over de wijn klinkt erg smakelijk, ha....
    Nog een paar uur daar......dan ben je jarig.......20 jaar alweer. Ik ben benieuwd wat je gaat doen dan, ha. Maak er maar een mooie dag van. Ik neem hier een wijntje op je hoor.....proost!
    Dikke kus

  • 11 November 2014 - 18:08

    Ome Rien:

    Lang zal ze reizen, lang zal ze reizen
    Lang zal ze reizen in Maoriland, in Maoriland
    In Maoriland
    Hieperdepiep..... Hoeraaaaah

    Gefeliciteerd lieverd en neem er eentje namens ons.

    Liefs van Rien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 04 Nov. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 26222

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 22 Februari 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: